Linkedin
Facebook
Twitter
Blog

NOWE CENY DLA MICROSOFT 365

Microsoft ogłosił zmiany w komercyjnych cenach usługi Microsoft 365 — pierwszej istotnej aktualizacji cen od czasu uruchomienia usługi Office 365 dziesięć lat temu. Ta zaktualizowana cena odzwierciedla zwiększoną wartość, jaką MS dostarczał swoim klientom w ciągu ostatnich 10 lat. Przyjrzyjmy się niektórym innowacjom, które wprowadzono w ciągu ostatniej dekady w trzech kluczowych obszarach — komunikacji i współpracy, bezpieczeństwie i zgodności oraz sztucznej inteligencji i automatyzacji — a także dodanym możliwościom konferencji audio, które zapowiadamy dzisiaj.

Dekada ciągłych innowacji

Od czasu premiery dziesięć lat temu, Office 365 rozrósł się do ponad 300 milionów komercyjnych stanowisk płatnych. W międzyczasie nieustannie reinwestowano, aby sprostać zmieniającym się potrzebom klientów. Cztery lata temu wprowadzono platformę Microsoft 365, aby połączyć to, co najlepsze w pakiecie Office, Windows oraz Enterprise Mobility and Security (EMS). W tym samym roku dodano Microsoft Teams, jako jedyne zintegrowane rozwiązanie, w którym możesz spotykać się, rozmawiać, dzwonić, współpracować i automatyzować procesy biznesowe — bezpośrednio w toku pracy.

W rzeczywistości od czasu wprowadzenia platformy Microsoft 365 do pakietów dodano 24 aplikacje — Microsoft Teams, Power Apps, Power BI, Power Automate, Stream, Planner, Visio, OneDrive, Yammer i Whiteboard — i wydano ponad 1400 nowych funkcji i możliwości w trzech kluczowych obszarach.

1. Komunikacja i współpraca. Microsoft Teams to nowy interfejs do pracy, życia i nauki dla ponad 250 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. W 2017 r. wprowadzono usługę Teams, jako jedyne zintegrowane rozwiązanie, w którym możesz spotykać się, rozmawiać, dzwonić, współpracować i automatyzować procesy biznesowe — dzięki możliwościom aplikacji pakietu Office — a wszystko to w ramach przepływu pracy. Tylko w 2020 roku udostępniono ponad 300 nowych funkcji, w tym tryb Razem, efekty tła, widok dużej galerii, podniesienie ręki, reakcje na żywo, pokoje podgrup, napisy na żywo z atrybucją głośnika i komponenty płynne.

Microsoft wprowadził nową kategorię aplikacji do współpracy w usłudze Teams, umożliwiając osobom i organizacjom pracę hybrydową, dzięki głębokiej integracji z platformą Power Platform, tablicą, listami, terminarzem, zmianami, formularzami i programem SharePoint. Firmy takie jak Adobe, Atlassian, Salesforce, SAP, ServiceNow i Workday stworzyły aplikacje, które głęboko integrują się z usługą Teams, przenosząc procesy i funkcje biznesowe bezpośrednio do przepływu pracy.

MS nieustannie wprowadza innowacje w zakresie współpracy zarówno w czasie rzeczywistym, jak i asynchronicznej. Wprowadzono współpracę w czasie rzeczywistym w aplikacjach klasycznych Word, Excel i PowerPoint, a rosnący zestaw funkcji, takich jak @wzmianki, przypisywanie zadań, nowoczesne komentarze i automatyczne zapisywanie usprawnił współpracę. Dodano i rozszerzono magazyn w chmurze OneDrive oraz skrzynki pocztowe programu Exchange Online.

2. Bezpieczeństwo i zgodność. Krajobraz cyberbezpieczeństwa jest bardziej złożony niż kiedykolwiek. Przy rosnącej liczbie, wyrafinowaniu i skali cyberataków bezpieczeństwo i zgodność są priorytetem dla każdej organizacji. Odkąd po raz pierwszy Microsoft wprowadził platformę Microsoft 365, dodał nowe funkcje redukcji powierzchni ataku, aby pomóc organizacjom w ochronie przed oprogramowaniem ransomware i innymi zagrożeniami. Dodano funkcje, takie jak zapobieganie utracie danych (DLP) dla wiadomości e-mail i dokumentów, etykiety poufności i szyfrowanie wiadomości, aby pomóc zachować ważne dane w organizacji. Dodano też zaawansowane funkcje zgodności, które pomagają organizacjom zmniejszać ryzyko i reagować na rosnące wymagania prawne, takie jak wyszukiwanie treści, eDiscovery i podstawowe wstrzymanie postępowania sądowego.

3. AI i automatyzacja. W ciągu ostatniej dekady Microsoft wprowadził możliwości sztucznej inteligencji do swoich aplikacji zwiększających produktywność i współpracę, aby pomóc wszystkim osiągnąć więcej. Na platformie Microsoft 365 wprowadzono innowacje oparte na sztucznej inteligencji, aby pomóc użytkownikom być lepszymi pisarzami, projektantami i prezenterami. Oparta na chmurze sztuczna inteligencja teraz automatycznie tworzy mapy, wykresy i tabele w programie Excel oraz sortuje wiadomości e-mail i usuwa bałagan w programie Outlook. A tłumaczenie, podpisy i transkrypcja w czasie rzeczywistym wspomagane sztuczną inteligencją sprawiają, że współpraca i komunikacja są bardziej dostępne i angażujące dla wszystkich.

Rozszerzenie możliwości konferencji audio

Warto dodać, że w ciągu najbliższych kilku miesięcy zostaną rozbudowane nieograniczone możliwości telefonowania do spotkań Microsoft Teams w pakietach korporacyjnych, biznesowych, pierwszej linii i rządowych. Nawet w miarę wzrostu łączności z chmurą wiemy, że ludzie dołączają do spotkań usługi Teams, gdy są w podróży lub zmagają się ze złym połączeniem internetowym. Obecnie dołączane do usług Microsoft 365 E5 i Office 365 E5 traktujemy przez telefon, jako ważną część pełnego doświadczenia usługi Teams. Dostępne z subskrypcją w ponad 70 krajach i z interaktywnym wsparciem w 44 językach i dialektach, nieograniczone połączenie telefoniczne zapewnia spokój, że użytkownicy będą mogli dołączyć do spotkania Microsoft Teams z praktycznie dowolnego urządzenia, niezależnie od lokalizacji.

Nowy cennik

Zmiany cen wejdą w życie od 1 marca 2022 r., zaktualizowany zostanie cennik następujących produktów komercyjnych:

  • Microsoft 365 Business Basic (od 5 do 6 USD za użytkownika),
  • Microsoft 365 Business Premium (od 20 do 22 USD),
  • Office 365 E1 (od 8 do 10 USD ),
  • Office 365 E3 (od 20 do 23 USD),
  • Office 365 E5 (od 35 do 38 USD)
  • Microsoft 365 E3 (od 32 do 36 USD).

Podwyżki te będą obowiązywać na całym świecie z lokalnymi dostosowaniami rynkowymi w niektórych regionach. Obecnie nie ma zmian w cenach produktów edukacyjnych i konsumenckich.

Ponieważ liderzy na całym świecie starają się zapewnić swoim pracownikom bardziej elastyczny, hybrydowy świat pracy, jasne jest, że każda organizacja będzie potrzebować nowego modelu operacyjnego obejmującego ludzi, miejsca i procesy. Zależy nam na budowaniu wartości, które dostarczaliśmy w ciągu ostatniej dekady, aby stale dostarczać innowacje, które pomagają naszym klientom odnosić sukcesy i prosperować dziś oraz w przyszłości.

Źródło: Microsoft