Niewłaściwie zorganizowana praca zespołu sprzedaży nie tylko nie pozwala na wzrost rezultatów, ale wręcz utrudnia ich osiąganie. Badania Accenture pokazują, że tzw. „czynniki rozpraszające” obniżają efektywność sprzedawców aż o 14%. Jednocześnie Gallup informuje, że aż 59% handlowców jako główny czynnik rozpraszający wskazuje zbyt wiele narzędzi sprzedażowych, które w teorii mają usprawniać ich pracę. Na dodatek aż 50% zatrudnionych w działach sprzedaży nie ma jasności co do oczekiwań względem ich pracy. Różnorodność narzędzi sprzedażowych w istocie może powodować zamęt w codziennej pracy handlowca.
Optymalna sytuacja ma miejsce wtedy, gdy system wykorzystywany dla wsparcia działu sprzedaży uspójnia jego działanie, pozwalając handlowcom koncentrować się na trzech kluczowych aspektach:
– maksymalnej personalizacji kontaktów z Klientami i potencjalnymi Klientami,
– korzystaniu ze wskazówek w dążeniu do optymalnych wyników sprzedaży,
– gromadzeniu wartościowych insightów od Klientów, które pozwolą na podejmowanie efektywnych działań.
Wypełnij formularz, pobierz raport i dowiedz się więcej, jak optymalizować pracę swoich handlowców oraz maksymalizować jej efekty.