Linkedin
Facebook
Twitter
Blog

WOLF – Wdrożenie systemu Microsoft Dynamics 365 – CASE STUDY

WOLF - Wdrożenie systemu Microsoft Dynamics 365 - CASE STUDY

Firma Wolf od 25 lat w Polsce oferuje zrównoważone rozwiązania ogrzewania, klimatyzacji i techniki solarnej, gwarantując klientom klimat temperatury, wilgotności i czystości higienicznej powietrza. Dynamiczny rozwój firmy, szczególnie w ostatnich pięciu latach, spowodował konieczność podniesienia jakości obsługi klientów na kolejny poziom.

Dlatego WOLF zdecydował się na rozwiązanie Microsoft Dynamics, które wspiera przedsiębiorstwo w zarządzaniu relacjami ze swoimi klientami. W procesie inwestycyjnym zawsze występują kluczowe podmioty, takie jak inwestor, projektant, generalny wykonawca i często również hurtownik.

CRM odgrywa istotną rolę w procesie sprzedażowym, ponieważ pomaga ułożyć i usystematyzować sieć powiązań pomiędzy tymi podmiotami, a także wspomaga handlowców w procesie budowania pozytywnych relacji z klientem. Poza możliwością prowadzenia bazy klientów posiada również szereg dodatkowych funkcji. Są to między innymi możliwość planowania działań, takich jak rozmowy telefoniczne lub spotkania z klientami z funkcją kalendarza i przypomnień. CRM daje mi możliwość wglądu w historię klienta, mając dostęp do tych danych, pracownik działy sprzedaży jest w stanie efektywnie obsłużyć klienta i zwiększyć swoje szanse sprzedażowe.

Rozwój, który planuje WOLF, będzie pociągał za sobą konieczność zastosowania kolejnych rozwiązań IT. Również opartych o rozwiązania firmy Microsoft, a konkretnie Business Central, który pozwoli bardziej efektywnie zarządzać firmą w przyszłości.

Ciepło, cieplej i przyjaźnie dla środowiska

Kontakt z klientami, zamówienia, sprzedaż a także reklamacje oraz efektywne wykorzystanie informacji rynkowych – te wszystkie elementy w firmie Wolf Technika Grzewcza, jednej z czołowych organizacji dostarczających systemy grzewcze, wentylacyjne i klimatyzacyjne, wspierane są rozwiązaniami CRM. Apetyt spółki na jeszcze lepsze wyniki zadecydował o wdrożeniu systemu Microsoft Dynamics, usprawniającego pracę handlowców i zwiększającego skuteczność relacji z klientami.

Firma Wolf Technika Grzewcza działa na polskim rynku od 25 lat, dostarczając profesjonalne rozwiązania grzewcze, klimatyzacyjne, wentylacyjne oraz z obszaru techniki solarnej, by zapewnić optymalny klimat w pomieszczeniach – od domów jednorodzinnych i wielorodzinnych aż po biurowce i obiekty przemysłowe. Marka powstała w Mainburgu, jednak dzięki 9 spółkom zależnym i 60 partnerom sprzedażowym działa na całym świecie. Tym, co wyróżnia WOLF na rynku jest szczególna dbałość o środowisko. Przekłada się to innowacyjne technologie rozwijane tak, by zapewnić nie tylko optymalne ciepło i temperaturę pomieszczeń, ale też zdrowie człowieka i otoczenia. WOLF przyczynia się również do rozwoju branży grzewczej, uwzględniając w swoich urządzeniach zmiany związane z digitalizacją i umożliwiające ich obsługę za pomocą inteligentnych systemów.

Wilczy apetyt na rozwój 

„Dynamiczny rozwój firmy, szczególnie w ostatnich pięciu latach, był impulsem do podniesienia jakości obsługi naszych klientów na kolejny poziom” – przyznaje Grzegorz Taisner, CEO Wolf Technika Grzewcza sp. z o.o. i dodaje: „Dlatego zdecydowaliśmy się na rozwiązanie Microsoft Dynamics, które wspiera nas w zarządzaniu relacjami z klientami”.

Proces wdrożenia rozpoczął się od wewnętrznego audytu i opisu procesów biznesowych, co w sumie  trwało ok. 6 miesięcy. Materiał ten posłużył za podstawę poszukiwań rozwiązań, które odpowiadałyby potrzebom firmy. Samo wdrożenie trwało niespełna rok, przy czym prowadzone było w okresie, w którym następowały po sobie trzy kolejne fale pandemii.

Efektywna obsługa klienta

„W procesie inwestycyjnym zawsze występują kluczowe podmioty, takie jak inwestor, projektant, generalny wykonawca i często również hurtownik. CRM odgrywa istotną rolę w procesie sprzedażowym, ponieważ pomaga ułożyć i usystematyzować sieci powiązań pomiędzy tymi podmiotami, a także wspomaga handlowców w procesie budowania pozytywnych relacji z klientem” – wyjaśnia Maciej Woch, Inżynier sprzedaży w dziale wentylacji i klimatyzacji, Wolf Technika Grzewcza sp. z o.o. „Poza możliwością prowadzenia bazy klientów posiada także szereg dodatkowych funkcji. Są to m.in. planowanie działań takich jak rozmowy telefoniczne, funkcja kalendarza i przypomnień”.

Wdrożenie Microsoft Dynamics w firmie Wolf dało wymierne efekty nie tylko w obszarze komunikacji pracowników.

„Wzrosła efektywność wykorzystania informacji rynkowych, które dziś stanowią podstawowy zasób każdej organizacji. Wolf wykorzystuje technologię do monitorowania statystyk dotyczących zamówień, sprzedaży i procesów reklamacji” mówi Hanna Kurek, Dynamics 365 Business Group Lead w polskim oddziale Microsoft.

Efektywność była jednocześnie głównym kierunkiem zaangażowania partnera wdrożeniowego, firmy Intersys.

„Efektywność organizacyjna jest holistyczną układanką składającą się z trzech ściśle powiązanych oraz zależnych od siebie elementów. Procesów – które definiują jak realizujemy biznes, ludzi – którzy budują wartość i realizują te procesy oraz technologii – która pomaga ludziom efektywnie, a zarazem harmonijnie realizować zamodelowane procesy. Zrozumienie tego łańcucha zależności i powiązań jest kluczowe, aby zrozumieć jak niezwykle istotna jest rola partnera wdrożeniowego, który pełni rolę nie tylko integratora, ale również doradcy, który na bazie doświadczeń z innych projektów może pomóc klientowi przejść przez cyfrową transformację. Jako Intersys bardzo cieszymy się, mogąc zaliczyć firmę Wolf Technika Grzewcza oraz jej przedstawicieli do grona zadowolonych klientów, którzy mogą budować unikalną przewagę konkurencyjną dzięki wdrożonej przez nas aplikacji CRM oraz już niedługo ERP, a w kolejnych etapach być może kolejnych rozwiązań” – ocenia Adam Sobczyk, Chief Commercial Officer w firmie Intersys Group sp. z o.o.

Wolf Technika Grzewcza już teraz zauważa w codziennej pracy konkretne usprawnienia, jakie wniósł do organizacji Microsoft Dynamics.

„CRM daje mi możliwość wglądu w historię klienta. Wiem, kiedy ostatni raz się z nim kontaktowałem, na jaką kwotę dokonał zakupów w ostatnim czasie i jakie są jego plany na przyszłość. Mając dostęp do tych danych jestem w stanie efektywnie obsłużyć klienta i zwiększyć swoje szanse sprzedażowe” – uzupełnia Maciej Woch.

„Dalszy rozwój, który planujemy, będzie pociągał za sobą konieczność zastosowania kolejnych rozwiązań IT, również opartych o rozwiązania Microsoft Business Central, które pozwolą nam bardziej efektywnie zarządzać firmą w przyszłości” – konkluduje Grzegorz Taisner.