Intersys na konferencji Directions 2022

Intersys na Directions 2022

Opublikuj

Jesteśmy już po konferencji #DirectionsEMEA2022, która w tym roku odbyła się w dniach 9-11 listopada. Wydarzenie koncentrowało się na dostarczaniu najnowocześniejszych prezentacji i sesji o tym, jak rynek małych i średnich firm może uwolnić swój pełny potencjał technologiczny, dzięki rozwiązaniom #ERP, #CRM i chmurowym w postaci Microsoft Power Platform, Microsoft Dynamics 365 Business Central, i Azure. #DIRECTIONS4PARTNERS to miejsce, w którym społeczność partnerów łączy się z firmą Microsoft, aby kontynuować efektywną współpracę i rozwój z Dynamics 365 Business Central.

Oczywiście na konferencji nie mogło zabraknąć Intersys, w tym roku reprezentowali nas eksperci: Dawid Kędra, Karolina Ożóg, Szymon Pociask oraz Adam Sobczyk.

Zachęcamy do odwiedzenia naszych profili na Facebooku oraz LinkedIn, gdzie na bieżąco publikowaliśmy newsy z Directions EMEA 2022.

Poniżej krótkie podsumowanie niektórych sesji, w których uczestniczyliśmy.

Keynote 1 za nami! Kolejni eksperci z branży:

Deann Evans, Hayley Bass, Horina Serbanescu, Jannik Bausager oraz Mike Morton zaprezentowali kilka ciekawych informacji.

  • Business central to jeden z dwóch najszybciej rozwijających się produktów w dziale Microsoft Business App.
  • Business Central online jest dostępny w 100+ krajach.
  • W AppSource jest więcej aplikacji dla Business Central, niż jakikolwiek inny produkt firmy Microsoft.

Dawid Kędra uczestniczył w sesji: „Capable – To promise and production scheduling” prowadzonej przez Martin Karlowitsch.

Sesja przeznaczona była dla firm opierających wielkość swojej produkcji na zamówieniach sprzedaży. Pokazała, w jaki sposób można wykorzystać i połączyć możliwości standardowe Business Central, jak obietnice zamówień z rozszerzeniami od Netronic, #VisualProductionScheduler oraz #VisualAdvancedProductionScheduler w celu efektywnego planowania i wizualizacji produkcji, tak aby móc określić datę dostarczenia towaru dla Klienta oraz fizycznie zaplanować produkcje, aby tej daty dotrzymać. Została zwrócona również uwaga na sytuacje, w których zaleca się wykorzystanie tych funkcjonalności, a w których należy być ostrożnym.

Szymon Pociask uczestniczył w sesji: „BC migrations at scale and how to manage the migrated customers’ base in the cloud?” prowadzonej przez Andrius Cyvas, Martynas Butrimanskas oraz Michael Hartmann.

Rozmawiano o największych wyzwaniach, które są przed nami:

  • migracje do nowszych wersji i chmury,
  • zmiany prawne i jak system się do tego dostosuje,
  • braku zasobów,
  • jak zatrzymywać talenty, które na końcu wnoszą wartość dodaną dla Klienta.

Wspólna praca Partnera i Klienta w stabilnych zespołach to jedyny przepis na sukces, żeby na koniec dnia potrzeby biznesowe i funkcjonalne w produkcie IT zostały spełnione.

Adam Sobczyk był uczestnikiem sesji: „Accessing Business Central with a Microsoft 365 license” prowadzonej przez

Mike Borg Cardona oraz Monica Ahuja.

Co za przyjemność być świadkiem historycznego momentu dla Microsoft – dzięki czemu licencjonowanie jest tańsze dla klientów! Dlaczego? Microsoft wprowadza dostęp do aplikacji #Dynamics365BusinessCentral poprzez subskrypcje Microsoft 365, poprzez Teams, w ramach określonych scenariuszy. Świetny, kompletny i natywnie zintegrowany ekosystem Microsoft 365, Dynamics 365 i Power Platform to właśnie to, co sprawia, że BizAps firmy Microsoft jest najlepszym w swojej klasie produktem na rynku!

Kolejna sesja, w której uczestniczył Szymon Pociask to: „What’s new in cloud migration tooling” prowadzona przez Riccardo Cannistrà i Roman Sauber.

Kontynuując temat migracji instalacji z baz on-premise do baz Cloud jesteśmy na technicznej sesji, aby upewnić się, że wiedza produktowa w zespole jest na odpowiednim poziomie. Każde działania w aplikacjach IT opierają się na odpowiedniej wiedzy teoretycznej i praktycznej. Dlatego zespół na Directions szkoli się z obydwu obszarów, aby na koniec wnieść największe know how w realizowanych przez siebie projektach dla Klientów.

Tym razem Karolina Ożóg uczestniczyła w sesji: „Experience with Dynamics 365 Field Service and API” prowadzonej przez Ove Bristrand.

Field Service może zostać wykorzystany, jako zaawansowana aplikacja do planowania prac serwisowych oraz rejestrowania działań przez pracowników serwisowych prowadzących działania w terenie.

Dostarczone przez Field Service informacje mogą zostać wykorzystane w Business Central w module serwisowym do obsługi zleceń serwisowych, umów serwisowych, czy wystawienia faktur za świadczone usługi serwisowe do klienta.

Na koniec pierwszego dnia Adam Sobczyk wziął udział w sesji: „There can only be one!” prowadzonej przez Stefan G. Gfrörer.

Na zakończenie #DirectionsEMEA2022 Day1 bardzo ciekawa sesja o znaczeniu roli kierownika projektu Klienta. Zawsze edukujemy naszych Klientów, że Kierownicy Projektów po obu stronach są kluczem do sukcesu projektu. Co więcej, inwestujemy w naszych Klientów, powierzając im dodatkową rolę – Managera ds. sukcesu Klienta odpowiedzialnego za zarządzanie zmianą, czyli „społeczną” część projektu.

Dawid Kędra i Karolina Ożóg uczestniczyli w sesji prowadzonej przez Aleksandar Totovic dotyczącej zapowiedzianej nowej funkcjonalności w ramach Business Central 2022 Wave 2 (BC1), jaką jest pole VAT Date, które pojawi się w standardzie BC na dokumentach i zapisach.

Microsoft prezentuje rozwiązanie i chce poznać opinie środowiska. Jest to bardzo ważna dyskusja, gdyż kraj jak Polska posiadający lokalizację od zewnętrznego partnera od dawna zaopatrzony jest w podobną funkcjonalność. Debatujemy nad różnymi scenariuszami z wykorzystaniem tego pola i trzymamy rękę na pulsie, aby jak najlepiej przygotować siebie i Klientów do ewentualnej zmiany.

Karolina Ożóg wzięła udział w sesji „BC and Teams – a Match Made In Heaven” prowadzonej przez Shannon Mullins.

Shannon Mullins podzieliła się swoimi pomysłami na to, jak wykorzystać połączenie Business Central i Ms Teams z dodatkiem Power Automate. Pozwoli to na automatyzacje procesów biznesowych w organizacji i usprawni codzienna pracę eliminując konieczność przełączania się między kilkoma aplikacjami.

Adam Sobczyk uczestniczył w sesji Keynote 2, której prowadzącymi byli: Aida Seifi Labrosse, Dmitry Chadayev, Mike Morton, Monique Hayward, Toby Bowers.

Prezentacja @Ryan Cunningham dotyczyła #PowerPlatform będącego motorem największej zmiany na rynku. Głęboko w sercu Intersys znajduje się budowanie kompetencji w całym ekosystemie Microsoft. Cieszymy się, że nasza inwestycja pozwala naszym Klientom korzystać z najnowszych technologii Microsoft, w tym aplikacji low code.

Uczestniczyliśmy w sesji „How can I be more efficient working with telemetry”, którą prowadzi Dmitry Chadayev, gdzie omawiany jest jeden z największych trendów i jeden z najbardziej rozwojowych tematów ostatniego czasu – telemetria i jej poprawne, a zarazem praktyczne wykorzystanie w instalacjach Klienta.

Telemetria pozwala monitorować dany system na żywo, wykrywać anomalie wydajności oraz diagnozować problemy – przez co jest atrakcyjna przede wszystkim dla administratorów systemów. Odpowiednie odczytanie i wizualizacja danych telemetrycznych z Business Central jest kluczem do czerpania z nich korzyści, co specjaliści na konferencji Directions starają się przekazać. Intersys pracuje z telemetrią, przez co jesteśmy zainteresowani każdymi nowościami i wskazówkami, aby rozwijać się jak najefektywniej w tym obszarze.

Szymon Pociask uczestniczył w sesji „Convincing your customers to go cloud and shared experiences from the field”, którą prowadzą Peter Jakobsen oraz Soumya Dutta.

Słuchaliśmy o korzyściach płynących z wykorzystania Cloud i rozwiązań BC w modelu SaaS. O olbrzymich możliwościach technologicznych, które możliwe są po stronie centr danych MS, dostępności usług, bezpieczeństwie, automatyzacji i zarządzania usługami na poziomie zarządzania swoją subskrypcja Netflixa.

Niesamowita pigułka wiedzy umożliwiająca prowadzenie jeszcze bardziej wartościowych dyskusji w przyszłym roku, odnośnie migracji do Cloud dla istniejących instalacji NAV/BC naszych Klientów.

Opublikuj