Wielokrotnie w cyklu CRM Out of the Box wspominaliśmy, że głównym, podstawowym i najważniejszym wyzwaniem każdego systemu klasy CRM jest oszczędzanie czasu jego użytkowników. Dyktowanie głosowe notatek po spotkaniu, rozmowie telefonicznej czy po prostu komentarzy dotyczących każdego z elementów pracy w CRM jest jedną z odpowiedzi na to wyzwanie.
Wyobraźmy sobie następującą sytuację. Jesteśmy handlowcem. Przemieszczamy się z jednego spotkania na drugie. Oczywiście manager wymaga od nas uzupełnienia podstawowych informacji o każdym odbytym meetingu, o jego rezultatach i potencjalnych korzyściach, jakie może przynieść naszej firmie. My jak zwykle nie mamy na to czasu. Wsiadamy w samochód, jedziemy od jednego klienta do drugiego. Nie ma chwili, aby usiąść, otworzyć komputer i wpisać parę słów do CRM-a. Równie niewygodne jest to w aplikacji mobilnej.
Z rozwiązaniem przychodzą tutaj producenci naszych telefonów. Niezależnie od tego, czy korzystamy ze smartfonów z oprogramowaniem Android czy z iPhonów marki Apple. W obu przypadkach możemy wykorzystać narzędzie pisania głosowego (Google/Android) lub dyktowania głosowego (Apple). A tak doskonale się składa, że w obu tych przypadkach narzędzia te współpracują z aplikacją mobilną Microsoft Dynamics 365, niezależnie od tego w jakim z modułów CRM będziemy korzystać (Sales, Customer Service, czy Marketing).
Możemy więc spokojnie uruchomić dyktowanie głosowe, podyktować notatkę po spotkaniu, komentarz na temat klienta, czy oferty do systemu i oszczędzić mnóstwo czasu, który wykorzystalibyśmy na otwieranie komputera, logowanie się do systemu, czy po prostu na mozolne wklepywanie treści na niezbyt wygodnej mobilnej klawiaturze naszego smartfona.
Dyktowanie głosowe, przy wszystkich swoich wadach (błędy językowe, gramatyka, składnia), pozwala na zarejestrowanie w pełni zrozumiałej notatki, która może posłużyć, jako baza do późniejszego dokładnego opisu spotkania czy oferty lub jeżeli byliśmy niezwykle staranni podczas mówienia do naszego telefonu – transkrypcja naszej rejestracji może być sama w sobie doskonałą i komplementarną notatką.
Warto również zauważyć, że głosowi asystenci oraz dyktowanie głosowe z tygodnia na tydzień i z miesiąca na miesiąc podlega kolejnym aktualizacjom i ulepszeniom, z których my, użytkownicy CRMa Microsoft Dynamics 365 możemy wydatnie korzystać.
Aby uruchomić funkcję dyktowania głosem wystarczy naszej aplikacji mobilnej Microsoft Dynamics 365 dać dostęp do mikrofonu i to wszystko. Jesteście gotowi do rejestracji swoich notatek. A zatem – miłego mówienia do Waszych telefonów!