W codziennej pracy wszyscy szukamy sposobów, aby ułatwić sobie wykonywanie poszczególnych czynności. Microsoft Dynamics 365 Business Central oferuje użytkownikowi szereg funkcjonalności, które mogą zoptymalizować jego pracę. Jedną z takich na pozór banalnych, ale przydatnych możliwości jest przejście bezpośrednio z zaksięgowanego dokumentu wydania na portal spedytora, w celu sprawdzenia statusu przesyłki.
Aby funkcja zadziałała poprawnie, cały proces należy rozpocząć od przejścia na listę spedytorów i uzupełnieniu adresu internetowego portalu, na którym użytkownicy sprawdzają statusy swoich przesyłek.
![Śledzenie przesyłki w Microsoft Dynamics 365 Business Central](https://cdn.prod.website-files.com/6386127b313c19ec555df02a/641ab7d7a2b2022f2b1724f1_1-1.png)
Przypisanie spedytora do danego procesu sprzedaży może nastąpić z poziomu zamówienia sprzedaży, bądź zaksięgowanego wydania sprzedaży.
![Śledzenie przesyłki w Microsoft Dynamics 365 Business Central](https://cdn.prod.website-files.com/6386127b313c19ec555df02a/641ab7d7b8fca15677cc874c_2-1.png)
Często zdarza się tak, że nr przesyłki otrzymujemy od spedytora z opóźnieniem, więc numer ten możemy zaktualizować na zaksięgowanym wydaniu sprzedaży poprzez funkcję ‘Aktualizuj dokument’ dostępną ze wstążki zaksięgowanego wydania (zachęcamy do zapoznania się z poprzednim wpisem, w którym przybliżyliśmy możliwości edycji zaksięgowanych dokumentów w Business Central).
![Śledzenie przesyłki w Microsoft Dynamics 365 Business Central](https://cdn.prod.website-files.com/6386127b313c19ec555df02a/641ab7d766a1701dc880c385_3-1.png)
Gdy wszystkie informacje mamy wprowadzone, możemy przenieść się z poziomu zaksięgowanego wydania sprzedaży na portal spedytora, gdzie w przeznaczonym do tego miejscu możemy wprowadzić otrzymany numer przesyłki i korzystając już bezpośrednio z możliwości dostępnych na portalu, aktywować funkcję śledzenia. Przeniesienie na stronę spedytora z poziomu WZ generowane jest funkcją dostępną na wstążce ‘Śledź przesyłkę’.
![Śledzenie przesyłki w Microsoft Dynamics 365 Business Central](https://cdn.prod.website-files.com/6386127b313c19ec555df02a/641ab7d78e01a834cf92f8c5_4-1.png)
![Śledzenie przesyłki w Microsoft Dynamics 365 Business Central](https://cdn.prod.website-files.com/6386127b313c19ec555df02a/641ab7d8349696d76bd2c0d6_5-1.png)
Jest to już kolejna przedstawiana przeze mnie funkcjonalność, dostępna w standardzie, z pozoru bardzo prosta, ale na dłuższą metę znacznie upraszczająca wykonywanie codziennych zadań i korzystanie z Microsoft Dynamics 365 Business Central. Posiadając przypisanych różnych spedytorów na różnych zamówieniach, nie musimy przeskakiwać pomiędzy portalami, lecz jednym kliknięciem możemy przenieść się na odpowiednią stronę, mając pewność, że jesteśmy w odpowiednim miejscu, aby zlokalizować konkretną przesyłkę.