Wymiary to dodatkowe atrybuty, które w systemie Microsoft Dynamics 365 Business Central możemy zdefiniować i przypisać podczas tworzenia zapisów, a następnie wykorzystywać w procesie prowadzenia analiz. Dzięki wymiarom, tworzone w systemie zapisy można kategoryzować i śledzić.
Do tej pory jako filtrów zapisów można było używać tylko 2 wymiarów globalnych. Dzięki funkcji ‘Wybierz filtr wymiarów…’ w Microsoft Dynamics 365 Business Central te ograniczenia już nas nie obowiązują!
Funkcja dostępna jest z poziomu wszystkich list zapisów, tj.:
- Zapisów księgi głównej,
- Zapisów księgi dostawców,
- Zapisów księgi nabywców,
- Zapisów księgi zapasów.
Po wejściu na listę zapisów, funkcję znaleźć można na wstążce:
Po jej wywołaniu w oknie edycji, użytkownik określa kryteria filtrowania – wybiera z listy wymiary oraz ich wartości.
Następnie, po zatwierdzeniu okna na liście zapisów, pojawia się informacja o tym, jakie wartości wymiarów zostały użyte w filtrze. Dodatkowo poniżej widzimy, że na zapisy został nałożony filtr z identyfikatorami zestawów wymiarów, które zawierają wszystkie 3 wymiary o zdefiniowanych w filtrze wartościach:
‘Wybierz filtr wymiarów…’ to prosta w obsłudze funkcja ułatwiająca filtrowanie i przegląd zapisów.
Dzięki niej zyskujemy możliwość filtrowania po wszystkich wymiarach zdefiniowanych w systemie, bez ograniczenia tylko do dwóch wymiarów globalnych.
Dodatkowo przefiltrowaną w ten sposób listę, można standardowo zapisać jako nowy widok, do którego będziemy mieć stały dostęp, eliminując tym samym konieczność każdorazowego definiowania tego samego zestawu filtrów. Funkcja ta znacznie ułatwia kontrolę zapisów po wymiarach i może stanowić pierwszy etap do dalszych i bardziej złożonych analiz.