Wyszukiwanie zaawansowane, precyzyjne i rozszerzone kryteria, pomagające odnaleźć dowolny rekord, czy wpis do bazy danych to jedna z najważniejszych funkcji każdej aplikacji CRM. W najnowszej odsłonie Microsoft Dynamics 365 dostajemy jej odświeżoną wersję.
Kwerendy, zaawansowane wyszukiwania to wyzwania, z którymi każdy użytkownik systemu CRM, chcący odnaleźć precyzyjne informacje z przeszłości, mierzył się wcześniej lub później. W skrócie – musimy przygotować wielopoziomowe zapytania, pozwalające nam na zbudowanie dowolnego widoku z danymi w zakresie, który akurat jest nam niezbędny do przygotowania raportu, odnalezienia jakichś archiwalnych danych dla naszego kierownika, czy po prostu zafiltrowanie w sposób wygodny części informacji z CRM.
Do tej pory w ramach aplikacji Dynamics 365 (Sales, Marketing, Customer Service, Field Service) do wyszukiwania zaawansowanego dedykowany był osobny moduł, wywoływany ikonką filtra z prawego górnego rogu aplikacji:
Moduł ten pozwalał na precyzyjne odnajdywanie informacji w aplikacjach, aczkolwiek interfejs i sposób wyszukiwania danych był często zbyt skomplikowany oraz nadmiernie przeładowany możliwościami dla użytkowników, chcących odnaleźć archiwalne dane, czy przygotować raport. Nauczenie się powtarzalnej obsługi modułu kwerend w Dynamics 365 było nie lada wyzwaniem.
Zrozumieli to developerzy i projektanci aplikacji Dynamics 365, dając użytkownikom nowe, uproszczone środowisko zaawansowanego wyszukiwania. Rozwiązuje one wiele problemów, z którymi do tej pory musieli się zmagać odbiorcy Dynamicsa:
- zbyt wiele tabel do wyszukiwania,
- możliwość przeszukiwania zbędnych w wyszukiwaniu tabel konfiguracyjnych, tabel systemowych,
- skomplikowany user interface.
Spowodowało to kilka podstawowych ulepszeń z punktu widzenia użytkowników:
- łatwość nawigacji po module wyszukiwania,
- szybka możliwość edycji zrealizowanego wyszukiwania,
- poruszanie się w ramach dotychczasowego, dynamicsowego interfejsu (łatwość adopcji).
Nowe wyszukiwanie zaawansowane to udany kompromis pomiędzy szczegółową możliwością wyszukiwania informacji, a łatwością skonfigurowania kwerendy przez końcowego użytkownika aplikacji Dynamics 365.