W dniach 29-31 marca w formie online odbyła się konferencja Microsoft Business Central Launch Event. Podczas tych trzech dni mogliśmy wziąć udział w różnych sesjach live dotyczących nowości, które wchodzą wraz z Wave 1 2023. Doświadczeni prelegenci przedstawili najnowsze innowacje dla Business Central.
Poniżej możemy zapoznać się z listą sesji:
Aktualnie wszystkie sesje są dostępne po wcześniejszym zalogowaniu się na platformę. Dostępne będą one do końca czerwca 2023 roku.
Poniżej przedstawiamy streszczenie paru funkcjonalności z eventu:
1. Szybka analiza danych bez generowania dodatkowego raportu
W poprzednich wersjach systemu, kiedy chcieliśmy uruchomić podany raport, generowaliśmy go w oddzielnym pliku PDF lub Excel. Teraz każdy z użytkowników może w szybki sposób dokonać analizy, bez konieczności otwierania dodatkowej strony w Excelu lub uruchamiania raportu. Ta wersja zapewnia rozszerzone możliwości analizy, umożliwiając grupowanie, filtrowanie i przestawianie danych na listach bezpośrednio w Business Central.
Jeśli chcesz sprawdzić swoje liczby lub stworzyć proste raporty, możesz włączyć analizę danych na dowolnej liście i rozpocząć analizowanie danych za pomocą jednej lub kilku zakładek analizy. Każda zakładka analizy daje szereg opcji.
Zakładki analizy są zapisywane na liście, więc możesz z nich korzystać, kiedy tylko chcesz!
Więcej o podanej funkcjonalności znajdziecie pod tym linkiem: https://learn.microsoft.com/en-us/dynamics365/business-central/analysis-mode
2. Sprawniejszy dostęp do menu nawigacyjnego i do paska akcji za pomocą klawiatury
Wraz z nową aktualizacją zostały wprowadzone skróty klawiszowe podobne do tych, jakie występują w innych produktach Office (Outlook, Excel, Word itp.). Za pomocą nich w szybki sposób przeniesiemy się na daną stronę. Jest to cenne rozwiązanie, ponieważ zwiększa produktywność oraz pozwala zaoszczędzić czas.
Więcej informacji pod tym linkiem: https://learn.microsoft.com/en-us/dynamics365/release-plan/2023wave1/smb/dynamics365-business-central/access-actions-navigation-menu-efficiently-keyboard
Tą funkcjonalność omówiliśmy również szczegółowo w ramach jednego z wpisów #OutOfTheBox, który znajduje się tutaj.
3. Ulepszenia i nowe funkcje dla Migracji w Chmurze
Strona Migracji Chmury w aplikacji została ulepszona, aby zapewnić lepszy przegląd stanu migracji danych. W tej sesji zostały przedstawione funkcje, które umożliwiają nam przeniesienie niestandardowych pół z głównej tabeli do rozszerzenia tabeli podczas migracji w chmurze, nowy interfejs użytkownika migracji w chmurze i ulepszenia użyteczności, optymalizacje prędkości dla dużych migracji baz danych oraz śledzenie statusu migracji poprzez telemetrię.
Więcej informacji pod tym linkiem: https://learn.microsoft.com/en-us/dynamics365/release-plan/2023wave1/smb/dynamics365-business-central/get-improved-cloud-migration-status-overview\
4. Szybsze przeglądanie kont księgi głównej
W tej sesji przedstawiona została nowa funkcja G/L Account Review, która umożliwia użytkownikom śledzenie transakcji na kontach księgi głównej w ich procesach uzgadniania. Podczas procesu zamykania okresu często konieczne jest przejrzenie wszystkich transakcji dla konta k/g, aby upewnić się, że są one poprawne. Akcja G/L Review przyspiesza i ułatwia ten proces.
Więcej informacji o tej funkcjonalności: https://learn.microsoft.com/en-us/dynamics365/release-plan/2023wave1/smb/dynamics365-business-central/review-general-ledger-accounts-faster
5. Nowości w telemetrii:
W tej kolejnej sesji została przedstawiona ulepszona wersja telemetrii oraz jak ją wykorzystać, aby być bardziej zorientowanym na dane w swojej praktyce partnerskiej.
6. Zmiany w pojawiających się komunikatach:
- Dodano działania, które mogą ułatwić przejście do problemu i samodzielne jego naprawienie
- Aby ułatwić rozwiązywanie problemów podczas pracy z Business Central zostało dodane działanie do komunikatów o błędach. Komunikaty stały się bardziej przyjazne dla użytkowników oraz można teraz zaoszczędzić czas poprzez ułatwione usuwanie problemów.
Więcej o podanej funkcjonalności: https://learn.microsoft.com/en-us/dynamics365/release-plan/2023wave1/smb/dynamics365-business-central/get-unblocked-using-actionable-error-messages-select-application-areas
Nad tą funkcjonalnością również pochyliliśmy się w szczegółach w ramach wpisu #OutOfTheBox, do którego zapraszamy tutaj.
7. Przedstawienie nowości Microsoft Dynamics 365 - Copilot
W Business Central Copilot pomaga małym i średnim przedsiębiorstwom w szybkim wprowadzaniu nowych produktów poprzez tworzenie opisów produktów generowanych przez AI. Ta funkcja wykorzystuje ważne szczegóły tj. kolor, materiał i rozmiar wraz z tytułem produktu, aby wygenerować niestandardowe i wciągające opisy, które można dostosować do preferowanego stylu pisania. Tekst może być edytowany przed zapisaniem, a klienci BC mogą łatwo opublikować zaktualizowane opisy w swoich sklepach Shopify.
Dzięki nowej funkcji napędzanej przez sztuczną inteligencję można przesłać zdjęcie przedmiotu, a Dynamics 365 Business Central zaproponuje dla niego opis i kategorię. Użytkownik może zdefiniować atrybuty przedmiotu, a tekst marketingowy może być generowany na podstawie tych atrybutów.
Więcej o tej funkcjonalności: https://blogs.microsoft.com/blog/2023/03/06/introducing-microsoft-dynamics-365-copilot/#:~:text=Copilot%20in%20Dynamics%20365%20Business%20Central%20streamlines%20the,by%20choosing%20tone%20of%20
Zachęcamy do zapoznania się z innymi nowościami, które pojawiły się na podanym wydarzeniu oraz do przetestowania ich – kontaktując się z nami otrzymasz pomoc doświadczonych konsultantów. Jeśli podane wyżej funkcje Cię zainteresowały i chcesz obejrzeć wszystkie sesje z tego wydarzenia, to są one dostępne po wcześniejszym zalogowaniu się na platformę. Nagrania dostępne są do końca czerwca 2023 roku.
Dodatkowo zapraszamy na naszego bloga, gdzie znajdziecie jeszcze więcej nowości!