Szablony wiadomości e-mail w Microsoft Dynamics 365 Marketing

Opublikowany
28.10.2020
Szablony wiadomości e-mail w Microsoft Dynamics 365 Marketing

Newslettery, oferty, wiadomości okolicznościowe to codzienność pracy marketingu. Jednym z podstawowych elementów, automatyzujących i wspierających ich wysłanie są szablony wiadomości. W tym zakresie z pomocą przychodzi rozwiązanie Microsoft Dynamics 365 Marketing, które pozwala na tworzenie spersonalizowanych i efektywnych szablonów w krótkim czasie.


E-mail to jeden z podstawowych kanałów dotarcia działów marketingu do odbiorców. Ich zupełnie nietajna broń, którą wykorzystują w codziennych bataliach o uwagę Potencjalnego Klienta, naszego obecnego Kontrahenta czy kogoś, z kim relacja nie ułożyła się najlepiej, jednak bardzo chcielibyśmy ją poprawić. Dostępny bezpośrednio z “pudełka” edytor szablonów e-mail w rozwiązaniu Microsoft Dynamics 365 pozwala na profesjonalne przygotowanie naszej komunikacji z Klientem.

Dynamics 365 Marketing przede wszystkim już na starcie daje nam szereg profesjonalnie przygotowanych szablonów, z których bez większego zaangażowania w budowę szaty graficznej, możemy korzystać. Wystarczy dostosować naszą treść do odpowiedniego układu kolumnowego, schematu kolorów czy zawartości i taka wiadomość jest gotowa do wysyłki. Możemy wysyłać estetyczną komunikację do Klienta.

Jest to doskonały punkt wyjścia, który pozwoli nam przyspieszyć pracę, bez jednoczesnego martwienia się o responsywność, czy stronę wizualną naszego projektu (o to zadbał Microsoft w kodzie HTML, odpowiadającym za każdy z dostępnych gotowych szablonów). Warto również zauważyć, że każdą z dostępnych palet kolorystycznych w ramach szablonu możemy dostosować do identyfikacji wizualnej naszej organizacji. Za pomocą kontrolek stylów łatwo dopasujemy szablon do szaty kolorystycznej w firmie, czy do konkretnej kampanii marketingowej, w której będziemy dodatkowo wysyłać mailing. Warto zauważyć również, że każdą naszą zmianę, rozwiązanie Microsoft Dynamics 365 Marketing automatycznie programuje jako znaczniki HTML, co pozwala na późniejsze kopiowanie i wykorzystywanie tej wiadomości także w innych narzędziach. Dodatkowo, przygotowane przez MS szablony zostały sprawdzone na około 40 najpopularniejszych klientach pocztowych (również tak zamierzchłych jak Outlook 2000 czy Android 4.4).

Szablony wiadomości e-mail w Microsoft Dynamics 365 Marketing

Tak przygotowane szablony możemy wykorzystywać później w jednorazowych wysyłkach, możemy też tworzyć zautomatyzowane kampanie. Możemy testować je w klasycznym teście A/B, określając strategię zwycięskiego maila, który trafi ostatecznie do odbiorcy. A przede wszystkim możemy wykorzystywać je do przyspieszania i automatyzowania codziennej pracy działu marketingu.

Poprzedni
Następny
Następny