Sprawna komunikacja jest podstawą każdej dobrze prosperującej firmy. Funkcja Współpracy dostępna w aplikacjach Power Apps opartych na modelu ułatwia komunikację z innymi użytkownikami:
- pokazując kto aktualnie pracuje na danym rekordzie,
- jaki jest status online użytkowników,
- dając możliwość udostępniania linków innym użytkownikom.
Współobecność pokazuje, kto ogląda bieżący rekord, wyświetlając awatar tej osoby w prawym górnym rogu paska poleceń podobnie, jak robią to aplikacje pakietu Office. Kliknięcie awatara umożliwia sprawdzenie statusu użytkownika, a także nawiązanie z nim kontaktu e-mailowego lub za pomocą czatu Teams.
Użytkownicy aplikacji, tacy jak właściciel rekordu, są wyświetlani ze swoim zdjęciem i statusem online.
Udostępnianie
Linki do rekordów można łatwo udostępniać za pomocą przycisku “Udostępnij” w prawym górnym rogu paska poleceń. Skopiowanie łącza umożliwia łatwe wklejenie go do dowolnej aplikacji. Do zakładki Udostępnij została przeniesiona standardowa funkcja udostępniania rekordów użytkownikom/zespołom oraz zarządzania uprawnieniami.
W celu włączenia funkcji Współpraca należy otworzyć centrum administracyjne Power Platform.
Środowiska -> Ustawienia
Rozwinięcie sekcji Produkt -> Cechy i funkcje
Współpraca – włączenie funkcji „Zacznij korzystać z wersji zapoznawczej nowoczesnego interfejsu użytkownika udostępniania linków, funkcji współobecności i statusu online w aplikacjach opartych na modelu” i zapisanie zmian.