4 trendy cyfrowej transformacji wspierające realizację celów i rozwój przedsiębiorstwa

Opublikowany
4.12.2019
4 trendy cyfrowej transformacji wspierające realizację celów i rozwój przedsiębiorstwa

Dostęp do wydajnych i zaawansowanych narzędzi wspierających zarządzanie stał się łatwiejszy, niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki szerokim i zaawansowanym możliwościom chmury obliczeniowej oraz jej rosnącej popularności i dostępności, wiele problemów, takich jak wysokie koszty początkowe inwestycji, bieżące utrzymanie infrastruktury oraz współzależność narzędzi i procesów udaje się wyeliminować. Korzystając z bogactwa innowacyjnych rozwiązań, organizacja może zwiększyć wydajność pracy, usprawnić procedury obsługi klienta i poprawić wyniki finansowe, niezależnie od wielkości firmy oraz złożoności realizowanych procesów.

1.     Chmura obliczeniowa to coś więcej niż chwilowy trend

Technologia chmurowa to fundament cyfrowej transformacji i trwała, rozwijająca się w błyskawicznym tempie, tendencja rynkowa.

Chmura zmienia nie tylko sposób pracy i komunikacji współczesnych organizacji, ale też sposób prowadzenia i zarządzania przedsiębiorstwem, niezależnie od reprezentowanej branży. I mimo, że oszczędność kosztów nadal pozostaje na liście najważniejszych kryteriów przy wyborze właściwego rozwiązania chmurowego, to elastyczność i skalowalność oprogramowania mają decydujące znaczenie w procesie selekcji.

Kolejna generacja aplikacji biznesowych bazujących na technologii chmurowej pozwala na łatwą rozbudowę systemu bez ryzyka wystąpienia zakłóceń w funkcjonowaniu organizacji. Po wybraniu wydajnego rozwiązania chmurowego, przy wsparciu doświadczonego i godnego zaufania dostawcy usług, przeniesienie nawet bardzo złożonych procesów i zasobów przedsiębiorstwa do chmury może odbyć się bez większych komplikacji.

2.     Nowy wymiar dostępności i mobilności dzięki cyfrowej transformacji

Celem badań przeprowadzonych niedawno przez firmę Microsoft wśród przedsiębiorców i pracowników małych i średnich organizacji była identyfikacja trudności, jakie najczęściej napotykają w codziennej pracy.

Spadek produktywności spowodowany potrzebą przełączania się między wieloma niewspółpracującymi ze sobą systemami to jedna z największych bolączek przedsiębiorców i menadżerów ds. IT. Korzystanie z niezależnie działających rozwiązań wymusza konieczność ręcznej obsługi procesów, prowadzi do duplikowania danych i generowania sprawozdań zawierających nieaktualne dane. Brak przejrzystości danych i realizowanych procesów utrudnia podejmowanie decyzji i jest jednym z czynników zagrażających dalszemu funkcjonowaniu przedsiębiorstwa.

Czym jest cyfrowa transformacja?

Aby zachować przewagę konkurencyjną i móc dalej się rozwijać w szybko zmieniającej się rzeczywistości technologicznej, firma musi wyjść naprzeciw cyfrowej transformacji. Czym jest cyfrowa transformacja? Mówiąc najprościej, to możliwość wykorzystania technologii cyfrowych (narzędzi mobilnych, analitycznych oraz rozwiązań chmurowych), którego celem jest zmiana sposobu pracy i komunikacji, a także optymalizacja działań w wybranych obszarach biznesowych.

Firmy mniej dojrzałe cyfrowo, wybierają zazwyczaj mniej zaawansowane aplikacje cyfrowe dostosowane do konkretnych potrzeb i wymagań branży. Organizacje stawiające na integrację i harmonizację procesów, systemów i danych mają możliwość dogłębnego wglądu w realizowane działania oraz prognozowania przyszłych potrzeb i aktywności w oparciu o zebrane dane.

Cyfrowa transformacja wpłynęła na przesunięcie granic w zakresie dostępności, mobilności i integracji. Silosy danych powstałe w wyniku przechowywania danych w kilku różnych systemach (CRM/ERP/oprogramowaniu księgowym) są mało efektywne i coraz bardziej tracą na znaczeniu.

Dostępne na rynku aplikacje biznesowe współpracujące z programami do przetwarzania danych, edytorami tekstów i pocztą elektroniczną usprawniają zarządzanie zadaniami, a także podnoszą jakość i wydajność pracy.

Dla przykładu, wdrożenie produktu Microsoft Dynamics 365 Business Central zapewnia kompleksową realizację procesu sprzedaży – od wygenerowania oferty do finalizacji transakcji bez konieczności uruchamiania dodatkowych narzędzi.

Podobnie, tworzenie ofert, przetwarzanie zamówień, wysyłanie faktur, a także definiowanie nabywców i dostawców odbywa się na poziomie skrzynki pocztowej Microsoft Outlook. Dzięki możliwości integracji programów Microsoft Word i Microsoft Excel z Microsoft Dynamics 365 i Office 365, eksport danych i tworzenie dokumentów wychodzących przebiega szybko i sprawnie.

3.     Internet rzeczy stał się faktem i stałym elementem codzienności

Zgodnie z koncepcją Internetu rzeczy (IoT), systemy zbierają, przechowują i analizują dane w celu identyfikacji i śledzenia trendów, a także przewidywania zachowań klientów.

Organizacje zbierają różnego typu dane. Kluczem do sukcesu jest ich właściwe wykorzystanie – mające na celu zwiększenie efektywności działania oraz monitorowanie i analizę zachowań swoich klientów. Największą szansę na powodzenie mają firmy świadome tego, że reagowanie na istniejące i pojawiające się potrzeby i trendy nie wystarczy.  Niezwykle ważna jest umiejętność ich przewidywania i wyjścia im naprzeciw.

Chmura obliczeniowa zmienia sposób zarządzania i udostępniania danych. Sięgając po aplikacje działające zgodnie z koncepcją IoT, narzędzia Business Intelligence oraz big data, wyposażysz pracowników we wszystko, co niezbędne, aby rozwijać swój biznes i budować trwałe relacje z klientem.

Coraz częściej można zaobserwować, że Internet rzeczy stanowi nieodzowny element prowadzenia działalności biznesowej – wspiera integrację użytkowników, danych, procesów i narzędzi. Koncepcja IoT otwiera nowe możliwości rozwoju i nowe drogi komunikacji z klientem, co z kolei przekłada się na pozyskiwanie wartościowych szans sprzedaży.

Wykorzystanie zebranych dzięki IoT danych, w zestawieniu z danymi publicznymi, pozwoli na dogłębne zrozumienie potrzeb i upodobań konsumentów oraz lepsze poznanie produktów i specyfiki rynku. Dużym wyzwaniem dla większości firm jest jednak rozpoznanie, z których udostępnionych danych można korzystać i w jaki optymalny sposób ich użyć, aby realizowane działania przynosiły jak najwięcej korzyści.

Dynamics 365 Business Central jako odpowiedź na cyfrową transformację biznesu

Z Dynamics 365 Business Central wdrożysz wydajniejsze procesy bazując na rzetelnych i precyzyjne danych, a także:

  • Uzyskasz wgląd w kompleksowe i skonsolidowane dane dotyczące poszczególnych obszarów działalności.
  • Przeprowadzisz analizy danych, zidentyfikujesz trendy, rozpoznasz najbardziej dochodowych klientów, a także produkty cieszące się najmniejszym zainteresowaniem.
  • Skonsolidujesz dane pochodzące ze źródeł publicznych i uzyskasz głębsze zrozumienie rynku i potrzeb swoich klientów.

4.     Wykorzystaj potencjał mobilnych technologii

Dzięki technologiom mobilnym, innowacyjne narzędzia znajdują szerokie zastosowanie w praktyce i codziennym życiu, ułatwiając zarządzanie biznesem z dowolnego miejsca i urządzenia, o każdej porze.

We współczesnym świecie biznesu, jedną z najważniejszych potrzeb pracowników jest możliwość wielokanałowej komunikacji i integracji na niespotykaną do tej pory skalę. To, czego wymagają klienci ze strony sprzedawców i przedstawicieli serwisowych to błyskawiczny wgląd w dane dotyczące produktów i usług, ich dostępności, oferowanych metod dostawy, a także pomocy w rozwiązywaniu problemów.

Nie ma znaczenia kiedy, gdzie i na jakim urządzeniu pracujesz. Chmurowe aplikacje pozwalają skutecznie pracować, zapewniając stały dostęp do danych i funkcjonalności zawsze wtedy, gdy potrzebujesz. Możliwość uzyskania natychmiastowego dostępu do kluczowych danych to jednak za mało. Pierwszorzędne znaczenia ma ich właściwe wykorzystanie oraz przełożenie na skuteczne działania, realizowane zgodnie z wymaganiami klientów. Środowisko pracy i interfejs użytkownika powinny być spójne, bezpieczne i przyjazne na wszystkich urządzeniach, na których korzystasz z oprogramowania.

Mając nieograniczony dostęp do funkcjonalności Dynamics 365 Business Central, pracownicy mogą:

  • Zarządzać ofertami i zamówieniami z dowolnego miejsca, o dowolnej porze.
  • Potwierdzać stan i dostępność zapasów przed przyjęciem zamówienia od nabywcy.
  • Świadczyć najwyższej jakości usługi mając stały wgląd w historię nabywców, umowy i harmonogramy prac serwisowych.

Innowacyjne technologie w zasięgu ręki

Cyfrowa transformacja stanowi dla wielu organizacji konieczność zmierzenia się z ograniczeniami technologicznymi, występującymi do tej pory oraz podjęcia rewolucyjnych działań. To również sygnał namawiający do twórczego rozwoju, a nie ograniczeń.

Optymistycznym bodźcem jest wysoka dostępność inteligentnych rozwiązań takich jak uczenie maszynowe, analityka Big Data, elastyczność chmury obliczeniowej i szeroki zakres możliwości w obszarze wdrożeń rozwiązań hybrydowych. Korzystając z innowacyjnych technologii, przedsiębiorstwa zyskują zwinność, a także bezpośredni dostęp do zbioru informacji dotyczących klientów, branży czy ich samych.

Jedynie organizacje patrzące odważnie w przyszłość, zyskują możliwość odpowiedniego wykorzystania zasobów informacyjnych oraz możliwości infrastruktury chmurowej, a także modelowania predykcyjnego, pozwalającego na szybkie i trafne przewidywanie i odpowiednią reakcję na nadchodzące trendy. Wejście na drogę cyfrowej transformacji, a także zwinne zarządzanie zmianami może okazać się łatwiejsze w dużych przedsiębiorstwach, które skorzystają z rozwiązań i doświadczenia Microsoft.

Poprzedni
Następny
Następny