CRM w myśl Einsteina

Opublikowany
4.9.2017
CRM w myśl Einsteina
Opublikuj
Chcesz wiedzieć więcej?
Napisz do nas

„Sprawy powinny być tak proste, jak to tylko możliwe – ale nie prostsze.” To oczywiście cytat z Alberta Einsteina i o tym właśnie dzisiaj będzie wpis – o funkcjonalnym upraszczaniu.

New Experience for Dynamics jest autorskim dodatkiem do CRM od wersji 4.0 aż po D365, jednak może najpierw kilka słów o tym, co zainspirowało nas do stworzenia New Experience for Dynamics, zanim opowiem o tym co udało nam się przez ostatnich kilka lat stworzyć.

MS Dynamics CRM od początku do dzisiaj

CRM Dynamics towarzyszy nam w codziennej pracy od wersji 3.0. Przez te wszystkie lata działalności jako „skrzydłowy” J Microsoftu obserwujemy ewolucję systemu Dynamics CRM, zarówno z perspektywy vendora, ale też co ważniejsze z perspektywy naszych Klientów. Naturalnym jest, że system zmienia się wraz z ewolucją potrzeb klientów, ale i z uwagi na coraz to większe możliwości, jakie jest w stanie zaoferować firmom. To, co dzisiaj otrzymuje Klient, pod wieloma względami było nie osiągalne w wersjach 4.0 i późniejszych. Z kolei realizując dziesiątki wdrożeń dokładnie poznajemy potrzeby Klientów, dla których system klasy CRM jest codziennym narzędziem pracy, i to właśnie było inspiracją dla stworzenia New Experience for Dynamics. Propozycje są wynikiem setek godzin poświęconych na analizowanie potrzeb Klientów, a proponowane rozwiązania w 100% zostały wykreowane przez zespół Intersys.

Wdrożenie CRM w organizacji jest bardzo złożonym procesem, obarczonym ogromnym ryzykiem, a co najważniejsze jest kosztowne. Każda firma, która zdecydowała się na wdrożenie, poniosła związane z tym koszty. Często, kiedy już system działa stabilnie, użytkownicy polubili to narzędzie, a otoczenie biznesowe w naturalny sposób się zmienia, wytwarzają się nowe wymagania, którym CRM wdrożony wiele lat temu nie jest w stanie sprostać. Nowe odsłony systemów odpowiadają na zmieniające się wymagania, jednak wraz z nimi zmienia się np. layout, model nawigacji wewnątrz systemu i wiele elementów, które dla końcowego użytkownika są sporym problemem z uwagi na konieczność zapoznawania się z narzędziem praktycznie od nowa. Koszt szkoleń i obsługa błędów generowanych przez użytkowników, ale też wydajność pracowników w pierwszych miesiącach pracy na „nowej” aplikacji jest dla każdej firmy sporym obciążeniem. New Experience for Dynamics został stworzony między innymi po to, żeby firmy mogły oszczędzić te pieniądze :). Poniższe grafiki pokazują, jak na przestrzeni czasu zmieniał się CRM:

crm dynamics intersys 4 2011
crm dynamics intersys 2013 365

Mając wdrożony CRM 4.0 i chcąc korzystać z dobrodziejstwa np. nowo wprowadzonych pulpitów managerskich, firma była niejako zmuszona do zmiany wersji na wyższą, a to oczywiście koszty – zarówno te, o których pisałem, jak też związane z prowadzeniem projektu (podniesienie wersji CRM). Dodatkowo zdarza się, że ze względu na złożone customizacje koszt podniesienia CRM do nowej wersji przekracza pierwotne koszty wdrożenia lub czasami wręcz uniemożliwia wykonanie takiej operacji.

New Experience for Dynamics pozwala nam korzystać z większości obecnie dostępnych w CRM funkcjonalności bez potrzeby zmian na poziomie samego CRM. Oferuje wszystko to, co jest dostępne w najnowszych odsłonach D365 i wiele więcej. Poniżej lista wybranych funkcjonalności, które otrzymamy wraz z New Experience for Dynamics Out of the Box –  bez względu na to, jakiej wersji CRM używamy obecnie:

  • Pulpity managerskie – niedostępne do wersji 2011;
new experience for dynamics intersys dashboard pulpit
  • Renderowanie formularzy pod wymagania użytkownika;
new experience for dynamics intersys formularz form
  • Dostosowanie kolorystyki do potrzeb użytkownika, niemal przy każdym wdrożeniu zostają wspomniane takie oczekiwania;
new experience for dynamics intersys calendar kalendarz kolor color
  • Interfejs responsywny – dostępny od wersji 2013, daje możliwość korzystania z systemu dzięki urządzeniom mobilnym;
new experience for dynamics intersys responsywny responsive
  • Generowanie wykresów – dostępne od wersji 2011, jednak New Experience for Dynamics oferuje o wiele większe możliwości prezentacji;
  • Timeline – New Experience for Dynamics oferuje osadzenie go w dowolnym miejscu, co ma bezpośrednie przełożenie na learnability i memorability jako składowe usability zgodnie z definicją Jakoba Nielsena. W pracy operacyjnej jest to przeliczalne na konkretne kwoty;
new experience for dynamics intersys timeline
  • Standaryzacja nawigacji bez względu na obecną lub przyszłą wersję CRM;
  • Możliwość wyszukiwania pól i wiele innych.

New Experience for Dynamics wykorzystuje metadane z CRM, używając CRM jako silnika, jednak daje też możliwość przechowywania w odrębnej bazie wysoko wolumenowych danych w sytuacji, kiedy przechowywanie ich w CRM i praca na nich może powodować pewne problemy, np. wydajnościowe. Rozwiązanie zaprezentuje nam te dane wspólnym layoucie, bez utraty czytelności dla użytkownika, Mogą to być też dane np. z trzech różnych systemów, a to oznacza, że nie mamy potrzeby kosztownego integrowania wielu systemów domenowych, więc koszty i ryzyka związane z integracją praktycznie nie istnieją.

Rewolucyjnym rozwiązaniem jest możliwość dopasowania interfejsu do oczekiwań użytkownika. W praktyce w dużych organizacjach osoby należące do tego samego Business Unit potrzebują różnych informacji, nie chodzi tu o to co CRM powinien im pozwolić zobaczyć, a o zwykłą czytelność danych koniecznych do codziennej pracy. Dzięki New Experience for Dynamics, w zależności od potrzeb, użytkownik może ustalić ilość widocznych opcji, ograniczając ją tylko do tych realnie wykorzystywanych lub zarządzić wyglądem interfejsu w wygodny dla niego sposób.

Funkcjonalne upraszczanie i maksymalna personalizacja – to kwintesencja New Experience for Dynamics.

Einstein mógłby być zadowolony.

Poprzedni
Następny
Następny