Preferencja dotycząca zgód kontaktowych jest rodzajem zgody opartej na punktach kontaktu. W tym modelu klienci wyrażają zgodę na określone punkty kontaktu, na przykład służbowy adres e-mail lub prywatny numer telefonu. Natomiast jeśli wiele osób współdzieli ten sam adres e-mail lub numer telefonu, zgoda jest również współdzielona.
Obszar wyświetlający dane zgody znajduje się na formularzu kontaktu w karcie szczegóły.
W celu zarządzania konfiguracją zgodności, musimy przejść do obszaru Ustawienia a następnie wybrać Interakcje z klientem i Compliance.
Po wejściu w Compliance, wyświetla się nam widok „Aktywne ustawienia zgodności”. Wybieramy sobie pierwszy rekord i z prawej strony ekranu możemy wybrać model zgody, z którego będzie korzystać system. Istnieją dwie opcje do wyboru. Wybór modelu zgody jest dokonywany raz i nie można go później zmienić.
Domyślnie jest wybierany model restrykcyjny.
W modelu restrykcyjnym klienci będą musieli wyrazić zgodę na otrzymywanie marketingowych wiadomości e-mail i tekstowych oraz zezwolić na śledzenie zachowań.
Natomiast w modelu nierestrykcyjnym klienci nie będą musieli wyrażać początkowej zgody na otrzymywanie marketingowych wiadomości e-mail oraz zezwalać na śledzenie zachowań. W przypadku wysyłania wiadomości tekstowych system nadal będzie wymagać, aby klienci najpierw wyrazili zgodę.
Po wybraniu odpowiedniego modelu, należy wprowadzić fizyczny adres firmy. Edycja zmiany adresu, możliwa jest w dowolnym momencie, w centrum zgodności lub bezpośrednio w edytorze wiadomości e-mail.
Drugim krokiem konfigurowania centrum zgodności jest zdefiniowanie zawartości strony Preferencje. Strona Preferencje jest to publiczna strona internetowa, na której klienci mogą uzyskiwać dostęp do opcji przeglądania i zmieniania ustawień zgody. Możemy zobaczyć sobie również jej podgląd. Wystarczy wybrać link „Wyświetl podgląd strony”.
Strona Preferencje obejmuje następującą zawartość:
- tytuł strony: tytuł strony,
- opis: opis celu strony,
- nazwy i opisy wszystkich trzech wymiarów zgody:
- zezwalaj na wiadomości e-mail,
- zezwalaj na wiadomości SMS,
- zezwalaj na śledzenie,
- tekst prawny: zawiera będzie zawierał hiperlinki do Warunków świadczenia usług i Zasad ochrony prywatności wyświetlanych na dole strony,
- etykieta przyczyny zmiany zgody: tekst listy rozwijanej Przyczyna zmiany zgody,
- etykieta przycisku Prześlij: teksy przycisku Prześlij,
- strona z podziękowaniami: tekst strony potwierdzenia lub podziękowania (w przypadku sukcesu),
- strona błędu: tekst strony błędu (w przypadku błędu podczas przesyłania).
Jeśli wprowadzimy wybrane zmiany, wybieramy przycisk zapisz i zamknij i gotowe!