Informacje zaprezentowane przez Microsoft na temat Dynamics April Release 2019 odnoszą się do najnowszych funkcjonalności platformy Dynamics 365 oraz Power Platform, które oferują użytkownikom szerokie możliwości rozwoju biznesu.
Kolejne, cykliczne udoskonalenie systemu Dynamics 365 obejmuje setki nowych funkcji z zakresu sprzedaży, marketingu, obsługi klienta, usług terenowych, a także automatyzacji usług projektowych, handlu detalicznego, finansów czy księgowości.
Wprowadzona została nowa aplikacja ankietowa dla przedsiębiorstw – Microsoft Forms Pro, stworzona na bazie dotychczasowego narzędzia Microsoft Forms i zintegrowana z Dynamics 365 oraz Common Data Service dla aplikacji.
Microsoft konsekwentnie kontynuuje wyznaczony kierunek One Microsoft, ściśle związany z rozwojem sztucznej inteligencji, która wykorzystuje badania, narzędzia, dane oraz Power Platform, aby pomóc organizacjom w przekształceniu sprzedaży, obsługi klienta i aktywności marketingowych. Dynamics 365 Sales Insights udostępnia praktyczne informacje, które umożliwiają personalizację procesów sprzedażowych i proaktywne podejmowanie decyzji. Aplikacja ułatwia użytkownikom biznesowym zbieranie kluczowych informacji o konsumentach na podstawie tego, co mówią, czytają i czują na temat swoich marek i produktów, a także, dzięki ulepszonej analizie z wykorzystaniem technologii AI, optymalizuje działania Customer Experience.
April Release 2019 przedstawia trzy nowe aplikacje z zakresu technologii AI:
• Dynamics 365 Virtual Agent – umożliwia czat z botem opierający się na AI, w celu optymalizacji obsługi klienta
• Dynamics 365 Customer Insights – pozwala managerom na ujednolicenie i głębsze zrozumienie swoich klientów, aby wykorzystać te informacje do analiz i dalszych działań
• Dynamics 365 Fraud Protection – pomaga sprzedawcom e-commerce zminimalizować straty związane z oszustwami w sieci, zwiększyć wskaźniki akceptacji banków w celu uzyskania wyższych przychodów oraz optymalizację zakupów online.
Power Platform
Power Platform łączą w sobie funkcjonalności Power BI, PowerApps, Microsoft Flow i Common Data Service dla aplikacji, oferując użytkownikowi spójne narzędzie służące do rozszerzania, dostosowywania i integrowania Dynamics 365, kompatybilne ze środowiskiem Office 365. April Release 2019 wprowadza także istotne usprawnienia szczególnie pomocne z punktu widzenia analityków biznesowych, tworzenie raportów, aplikacji i workflows o optymalnej jakości, jednocześnie wspierając bardziej zaawansowane wymagania przedsiębiorstw.
Integracja danych
Integracja danych zapewnia wbudowaną łączność nie tylko z Power Platform, ale także z danymi pochodzącymi z setek innych źródeł, m.in. pozostałych wykorzystywanych w firmie systemów biznesowych. Common Data Model gwarantuje spójność jednostek biznesowych w ramach Microsoft Dynamics 365 i Common Data Service dla aplikacji, zwiększając wartość i oszczędzając czas twórców aplikacji, partnerów ISV i integratorów.
Dynamics 365 for Marketing
Dynamics 365 for Marketing to rozwiązanie do automatyzacji procesów marketingowych, które umożliwia przekształcenie potencjały leada w rzeczywiste relacje biznesowe. Platforma klasy Marketing Automation od Microsoft cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorstw, które chcą profesjonalizować pielęgnowanie relacji ze swoimi klientami, optymalizować sprzedaż i marketing, podejmować mądrzejsze decyzje i skuteczniej rozwijać się na rynku. Nowe funkcjonalności zawarte w April Release 2019 prezentują inteligentne scenariusze i rozszerzone możliwości, dzięki którym klienci i partnerzy mogą dostosować aplikację do swoich unikalnych potrzeb. Microsoft Dynamics 365 for Marketing prezentuje również funkcje marketingu w social media, który wykracza poza dotychczasowe spostrzeżenia i analizy społeczne.
Dynamics 365 for Sales
Mając na celu osiągnięcie sukcesu ze sprzedażowego punktu widzenia, należy zacząć od budowania i pielęgnowania relacji, czyli maksymalizowania zaufania klientów. Do takich działań handlowcy potrzebują rzetelnych i możliwie najbardziej aktualnych informacji o klientach, a także zdolności do efektywnej współpracy, by zrealizować wszystkie ustalone zobowiązania. Dynamics 365 for Sales i Microsoft Relationship umożliwiają sprzedawcom budowanie głębszych relacji z klientami, wykorzystując możliwości D365, LinkedIn i Office 365. Podczas pracy z danym klientem, oprócz standardowych działań, handlowcy zyskują dostęp do wyselekcjonowanych informacji, które zapewniają odpowiednie dostosowanie narracji i oferty po potrzeb klienta.
Business Central
Połączenie nowoczesnych trendów w aplikacjach internetowych i złożonych wymagań klienta Business Central, zaowocowało kilkoma ulepszeniami w zakresie wydajności pracy. Wprowadzono szereg aktualizacji funkcjonalności związanych z relacjami z klientem, takich jak kontekstowy wskaźnik daty pracy. Dodano także opcje pozwalające zaawansowanym użytkownikom na jeszcze większą produktywność, na przykład ulepszone wyszukiwanie czy nowa opcja sprawdzania danych tabeli za stroną (dawniej About This Page). Zajęto się również informacjami zwrotnymi dotyczącymi filtrów w eksporcie programu Excel (dodając opcję łatwego otwierania w programie Excel), standardowym automatycznym zapisywaniem (zawierającym nowy wskaźnik automatycznego zapisywania) oraz nowoczesnymi elementami interfejsu, jak np. odświeżony pasek akcji i nawigacja wśród ewidencjonowanych w systemie produktów.
Wszystkie aktualności uwzględnione w Microsoft April Release 2019 mają na celu optymalnie wesprzeć przedsiębiorców, partnerów i użytkowników w dążeniu do cyfrowej transformacji, jednak z zachowaniem unikalnych potrzeb i założeń.