Zarządzanie słowami kluczowymi w aplikacji Dynamics 365 Marketing

Opublikowany
21.9.2022
Zarządzanie słowami kluczowymi w aplikacji Dynamics 365 Marketing
Opublikuj
Chcesz wiedzieć więcej?
Napisz do nas

Przy działaniach marketingowych użytkownicy korzystają z wielu obrazów, aby lepiej zarządzać biblioteką plików i móc szybko wyszukiwać niezbędne dla nas obrazy. W aplikacji Dynamics 365 Marketing możemy korzystać z funkcji zarządzania słowami kluczowymi.

W tym wypadku słowa kluczowe będą dla nas znacznikami, za pomocą których będziemy mogli odpowiednio opisywać nasze grafiki i zdjęcia, z których korzystamy np. przy tworzeniu mailingów, czy stron internetowych.

Słowami kluczowymi zarządza się centralnie, dzięki czemu ich liczba pozostaje pod kontrolą i zachowana zostaje spójność nazewnictwa. Podczas przesyłania obrazu, użytkownicy mogą wybierać słowa kluczowe, za pomocą których będą oznaczać przysyłane obrazy.

Gdy już znajdziemy się w aplikacji Dynamics 365 Marketing, należy wybrać kolejno sekcję „Zawartość marketingowa”, a następnie „Słowa kluczowe”.

Jeśli mamy już dodane słowa kluczowe, zostanie wyświetlona lista wszystkich istniejących słów kluczowych.

Zarządzanie słowami kluczowymi w aplikacji Dynamics 365 Marketing
Widok aktywne słowa kluczowe

Gdy klikniemy w wybrane słowo kluczowe, wyświetli się nam lista zawierająca wszystkie obrazy, które oznaczyliśmy za pomocą tego słowa oraz ich parametry techniczne takie, jak nazwa obrazu, data utworzenia, rozmiar, wysokość i szerokość. W tym miejscu możemy również dezaktywować dane słowo.

Zarządzanie słowami kluczowymi w aplikacji Dynamics 365 Marketing
Informacje ogólne o wybranym słowie kluczowym

Teraz zajmiemy się stworzeniem słów kluczowych, za pomocą których będziemy kategoryzować nasze przysyłane obrazy.

W celu utworzenia nowego słowa kluczowego, wybieramy przycisk „Nowy” pojawi się nam obszar „Nowy element Słowo kluczowe”. Następnie wpisujemy słowo. Gdy wszystko gotowe klikamy przycisk „Zapisz”. Teraz przy przysyłaniu obrazów do aplikacji możemy się już posługiwać naszym nowym słowem kluczowym.

Zarządzanie słowami kluczowymi w aplikacji Dynamics 365 Marketing
Tworzenie nowego słowa kluczowego

W celu dodania nowego obrazu i użycia stworzonego słowa kluczowego. W sekcji „Zawartość marketingowa” wybieramy „Obrazy”. Następnie „Nowy” i przysyłając obraz dodajemy nasze słowo kluczowe.

Zarządzanie słowami kluczowymi w aplikacji Dynamics 365 Marketing
Wybieranie rekordu słowa kluczowego przy przysyłaniu obrazu

Funkcja korzystania ze słów kluczowych, pomaga nam również filtrować naszą bibliotekę obrazów. Dzięki temu szybko możemy znaleźć potrzebne nam obrazy. W tym celu należy wybrać opcję „Filtruj według słów kluczowych”, a następnie z listy wybrać określone słowo lub słowa.

Zarządzanie słowami kluczowymi w aplikacji Dynamics 365 Marketing
Filtrowanie według słów kluczowych

Wykorzystywanie słów kluczowych, pomaga w codziennej pracy zespołów marketingu lepiej organizować wykorzystywane grafiki oraz zdjęcia, co przyczynia się do łatwiejszej pracy przy tworzeniu mailingów oraz stron internetowych.

Poprzedni
Następny
Następny