Raporty użycia sprzedaży w Microsoft Dynamics 365 Sales

Opublikowany
9.6.2022
Raporty użycia sprzedaży w Microsoft Dynamics 365 Sales

Szybki dostęp do kluczowych danych dotyczących pracy naszego zespołu sprzedażowego to podstawa. Systemy CRM oferują często mnóstwo kolorowych i rozbudowanych pulpitów nawigacyjnych, które nie przynoszą żadnej wartości biznesowej. A tak naprawdę potrzebujemy dość prostych informacji: ile, kto i czy nasze procesy działają.


Dwa słowa klucze: lejek i konwersja. Powtarzające się jak mantra zagadnienia w zakresie zarządzania sprzedażą to najpoważniejsze wyzwanie, jakie stoi przed systemami CRM. Śledzenie procesu lead to cash wraz z odpowiednim raportowaniem etapu i procentu zakwalifikowanych klientów potencjalnych oraz zamkniętych szans sprzedaży to podstawa każdego narzędzia do wspomagania sprzedawców.

Często jednak „wyciągnięcie” tych informacji jest niezwykle trudne w oferowanych na rynku rozwiązaniach customer relationship management. Problem pojawia się zwłaszcza w przypadku konwersji, gdzie przygotowywanie raportów dotyczących kwalifikacji potencjalnych klientów w otwarte procesy sprzedażowe, czy raportów zamkniętych szans sprzedaży wymaga pracy zewnętrznego dostawcy wdrażanego przez nas narzędzia.

W przypadku Microsoft Dynamics 365 Sales wyzwanie to rozwiązują raporty użycia sprzedaży, będące integralną częścią systemu. Wystarczy włączyć je w odpowiednim miejscu ustawień CRM-a i otrzymujemy podstawowe, operacyjne raportowanie konwersji, zakwalifikowanych klientów potencjalnych, użycia danych klientów i kontaktów w bazie oraz informację o użytkownikach, którzy w powyższych procesach grają role główne. Jest to komplementarny zestaw dla każdego managera, kierownika, czy dyrektora działu sprzedaży, pozwalający na pełne ujęcie operacyjnej pracy zespołu.

Raporty użycia sprzedaży w Microsoft Dynamics 365 Sales

Raporty te podlegają pełnemu filtrowaniu, mamy możliwość zawężania ich per użytkownik, zespół, jednostkę biznesową oraz, naturalnie, data sprzedaży/konwersja klienta potencjalnego. System informuje użytkownika również o ostatniej dacie odświeżenia danych.

Najważniejszą jednak zaletą raportu operacyjnego użycia sprzedaży to dostępność od praktycznie jednego kliknięcia w ustawieniach naszej aplikacji Microsoft Dynamics 365 Sales.

Poprzedni
Następny
Następny