Szybki dostęp do kluczowych danych dotyczących pracy naszego zespołu sprzedażowego to podstawa. Systemy CRM oferują często mnóstwo kolorowych i rozbudowanych pulpitów nawigacyjnych, które nie przynoszą żadnej wartości biznesowej. A tak naprawdę potrzebujemy dość prostych informacji: ile, kto i czy nasze procesy działają.
Dwa słowa klucze: lejek i konwersja. Powtarzające się jak mantra zagadnienia w zakresie zarządzania sprzedażą to najpoważniejsze wyzwanie, jakie stoi przed systemami CRM. Śledzenie procesu lead to cash wraz z odpowiednim raportowaniem etapu i procentu zakwalifikowanych klientów potencjalnych oraz zamkniętych szans sprzedaży to podstawa każdego narzędzia do wspomagania sprzedawców.
Często jednak „wyciągnięcie” tych informacji jest niezwykle trudne w oferowanych na rynku rozwiązaniach customer relationship management. Problem pojawia się zwłaszcza w przypadku konwersji, gdzie przygotowywanie raportów dotyczących kwalifikacji potencjalnych klientów w otwarte procesy sprzedażowe, czy raportów zamkniętych szans sprzedaży wymaga pracy zewnętrznego dostawcy wdrażanego przez nas narzędzia.
W przypadku Microsoft Dynamics 365 Sales wyzwanie to rozwiązują raporty użycia sprzedaży, będące integralną częścią systemu. Wystarczy włączyć je w odpowiednim miejscu ustawień CRM-a i otrzymujemy podstawowe, operacyjne raportowanie konwersji, zakwalifikowanych klientów potencjalnych, użycia danych klientów i kontaktów w bazie oraz informację o użytkownikach, którzy w powyższych procesach grają role główne. Jest to komplementarny zestaw dla każdego managera, kierownika, czy dyrektora działu sprzedaży, pozwalający na pełne ujęcie operacyjnej pracy zespołu.
![Raporty użycia sprzedaży w Microsoft Dynamics 365 Sales](https://cdn.prod.website-files.com/6386127b313c19ec555df02a/640b294fca2b2af9131e8cde_SCREEN-RAPORTOWANIE.jpeg)
Raporty te podlegają pełnemu filtrowaniu, mamy możliwość zawężania ich per użytkownik, zespół, jednostkę biznesową oraz, naturalnie, data sprzedaży/konwersja klienta potencjalnego. System informuje użytkownika również o ostatniej dacie odświeżenia danych.
Najważniejszą jednak zaletą raportu operacyjnego użycia sprzedaży to dostępność od praktycznie jednego kliknięcia w ustawieniach naszej aplikacji Microsoft Dynamics 365 Sales.