Szybki dostęp do kluczowych danych dotyczących pracy naszego zespołu sprzedażowego to podstawa. Systemy CRM oferują często mnóstwo kolorowych i rozbudowanych pulpitów nawigacyjnych, które nie przynoszą żadnej wartości biznesowej. A tak naprawdę potrzebujemy dość prostych informacji: ile, kto i czy nasze procesy działają.
Dwa słowa klucze: lejek i konwersja. Powtarzające się jak mantra zagadnienia w zakresie zarządzania sprzedażą to najpoważniejsze wyzwanie, jakie stoi przed systemami CRM. Śledzenie procesu lead to cash wraz z odpowiednim raportowaniem etapu i procentu zakwalifikowanych klientów potencjalnych oraz zamkniętych szans sprzedaży to podstawa każdego narzędzia do wspomagania sprzedawców.
Często jednak „wyciągnięcie” tych informacji jest niezwykle trudne w oferowanych na rynku rozwiązaniach customer relationship management. Problem pojawia się zwłaszcza w przypadku konwersji, gdzie przygotowywanie raportów dotyczących kwalifikacji potencjalnych klientów w otwarte procesy sprzedażowe, czy raportów zamkniętych szans sprzedaży wymaga pracy zewnętrznego dostawcy wdrażanego przez nas narzędzia.
W przypadku Microsoft Dynamics 365 Sales wyzwanie to rozwiązują raporty użycia sprzedaży, będące integralną częścią systemu. Wystarczy włączyć je w odpowiednim miejscu ustawień CRM-a i otrzymujemy podstawowe, operacyjne raportowanie konwersji, zakwalifikowanych klientów potencjalnych, użycia danych klientów i kontaktów w bazie oraz informację o użytkownikach, którzy w powyższych procesach grają role główne. Jest to komplementarny zestaw dla każdego managera, kierownika, czy dyrektora działu sprzedaży, pozwalający na pełne ujęcie operacyjnej pracy zespołu.
Raporty te podlegają pełnemu filtrowaniu, mamy możliwość zawężania ich per użytkownik, zespół, jednostkę biznesową oraz, naturalnie, data sprzedaży/konwersja klienta potencjalnego. System informuje użytkownika również o ostatniej dacie odświeżenia danych.
Najważniejszą jednak zaletą raportu operacyjnego użycia sprzedaży to dostępność od praktycznie jednego kliknięcia w ustawieniach naszej aplikacji Microsoft Dynamics 365 Sales.