Aplikacja D365 Customer Service proponuje nową funkcję - czas obsługi sprawy (wersja zapoznawcza). Pod tym pojęciem kryje się czas, w którym użytkownicy aktywnie pracowali nad sprawą, czyli podejmowali szereg działań i aktywności w celu jej rozwiązania. Funkcja ta jest przydatna pod kątem weryfikacji efektywności pracy a także usprawnienia procesu planowania zasobów.
Na formularzu Sprawy w nowej kontrolce wyświetlane jest podsumowanie dotyczące czasu obsługi:
· Łączny czas – to suma automatycznego śledzenia czasu, ręcznego śledzenia czasu, a także czasu trwania aktywności powiązanych ze sprawą
· Automatyczne śledzenie czasu – czas automatycznie śledzony przez system, gdy formularz sprawy jest otwarty
· Ręczne śledzenie czasu – czas ręcznie zalogowany przez użytkowników i czas spędzony na powiązanych działaniach np. zadaniach, spotkaniach, rozmowach telefonicznych
Widoczne są również informacje o użytkownikach pracujących nad sprawą, historia zarejestrowanego czasu. Użytkownik ma także możliwość wyświetlenia tylko swojego czasu, który spędził nad sprawą.

Funkcję należy uruchomić w Centrum administracyjnym rozwiązania Customer Service. Dodatkowo należy ustawić interwały w jakich automatycznie śledzony czas będzie aktualizowany.

W przypadku aplikacji Customer Service Workspace wystarczy uruchomienie funkcji, aby czas pracy nad sprawą był śledzony.
Dla aplikacji Centrum obsługi klienta konieczne jest dodanie kontrolki „Czas obsługi sprawy” do formularza Sprawy, aby automatycznie śledzić czas.