W ostatnim wpisie z serii #OutOfTheBoxBusinessCentral Agnieszka Rec omówiła usprawnienia w zakresie gospodarki magazynowej, natomiast w dzisiejszym wpisie Adrianna Ziobro przedstawi usprawnienia z zakresu User Experience, które podnoszą jakość pracy użytkowników.
1. Poruszanie się po systemie za pomocą klawiatury.
Pierwszą funkcją, która jest bardzo przydatna jest poruszanie się po systemie za pomocą klawiatury. Będąc w dowolnym miejscu w systemie, za pomocą przycisku Alt, możemy poruszać się po takich zakładkach jakich chcemy. Następnie należy wybrać odpowiednią literę, która przekieruje nas w odpowiednie miejsce.
Ta możliwość będzie dostępna dla użytkowników korzystających z Business Central w języku angielskim.
2. Notyfikacje o błędach.
Drugą funkcjonalnością jest to, że wraz z aktualizacją w Business Central ulepszono informację i wskazówki dostarczane przez komunikaty o błędach, aby łatwiej było zrozumieć co poszło nie tak. W poprzednich wersjach Business Central pojawiał się komunikat o nazwie „Jak zgłosić ten problem”, który został zastąpiony łączem o nazwie „Kopiuj szczegóły”. Aktualnie komunikat został ukryty, natomiast została dodana funkcja, która kopiuje zawartość komunikatu i umożliwia przesłanie go dalej do wglądu lub analizy.
3. Dodawanie załączników - drag and drop.
Kolejną nowością jest przeciąganie i upuszczanie plików w Business Central. Jest to możliwość, która pozwala nam załączyć plik za pomocą przeciągnięcia danego pliku i wrzucenia go w odpowiednie miejsce - obecnie istniała tylko możliwość wstawienia pliku za pomocą szukania po folderach.
Przykładowo, przechodząc na zakładkę nabywców oraz na jego kartotekę, mamy w rogu możliwość dodania załącznika.
Klikamy nowy i przerzucamy nasz plik w widoczne pole.
Plik pojawia się w załączonych dokumentach.
4. Nowe możliwości wyszukiwania danych w systemie.
Ostatnią funkcjonalnością jest wyszukiwanie w danych firmy, za pomocą skrótu klawiszowego Ctrl + Alt + F bądź wpisania w lupkę „Search in company data”.
Pojawia nam się okno z polem, w którym wpisujemy daną frazę. W zależności od roli użytkownika widok będzie inny. Każdy z widocznych dokumentów możemy otworzyć bezpośrednio z tego poziomu. Wchodząc w wyniki widzimy domyślnie przypisane tabele do danego profilu. Tabele można dodawać oraz usuwać.
Widok na roli księgowego z wyszukaniem tej samej frazy:
Widok na roli kierownika inwentaryzacji z wyszukaniem tej samej frazy:
Aby poznać więcej funkcjonalności, które nadejdą wraz z WAVE 1 2023, zachęcamy do śledzenia naszego bloga na bieżąco!