Rozwiązanie BC pozwala na skuteczne zarządzanie cennikami i rabatami, co jest bardzo istotne na dynamicznie zmieniającym się rynku. Dzięki cennikom możemy ustalić indywidualne ceny dla każdego klienta czy też dostawcy, a także dla ich określonych grup.
Za pomocą cenników można skonfigurować umowy cenowe i rabatowe, które stosuje się, gdy sprzedajesz i kupujesz przedmioty lub usługi.
Przejdźmy do ustawienia przykładowego cennika sprzedaży. Z poziomu lupki, wpisujemy cenniki sprzedaży i wybieramy sugerowany link.
Następnie ze wstążki wybieramy „nowy”. Załóżmy, że w ramach promocji wiosennej oferujemy wszystkim klientom atrakcyjną cenę 1000 zł za produkt przy zakupie pięciu sztuk, 800 zł przy zakupie 10 sztuk, a przy 15 sztukach zostanie naliczony rabat w wysokości 50%.
Na karcie cennika sprzedaży wypełniamy takie pola jak opis, typ przypisania - gdzie wybierzemy kogo będzie dotyczyć dany cennik.
Cenniki można przypisać do:
- Wszystkich nabywców/dostawców
- Danego nabywcy/dostawcy
- Grupy cenowej nabywcy/dostawcy
- Grupy rabatowej nabywcy/dostawcy
- Kampanii
- Kontaktu
Następnie należy wybrać gospodarczą grupę księgową VAT, widok oraz określić daty kiedy dziennik będzie aktywny.
W kolejnym kroku należy wpisać w wiersze zasoby, których będzie dotyczyła przecena i uzupełnić według wyżej wymienionych ustaleń.
Kolejnym ważnym krokiem jest ustawienie na zakładce ogólne pola stan na „aktywny”.
Warto zaznaczyć, że po ustawieniu cennika na aktywny, po dodaniu nowego wiersza wyświetli się komunikat: „Należy zweryfikować i zaktywować zmodyfikowane wiersze, aby uwzględnić je w kalkulacjach cen”. W takim przypadku trzeba zweryfikować wiersze przyciskiem, który wskazano strzałką na zdjęciu poniżej.
Po zweryfikowaniu wierszy, wszystkie zapisy powinny wyświetlać się w kolorze czarnym. Od tego momentu cennik obowiązuje wszystkich odbiorców przez cały kwiecień.