Raportowanie w CRM – Widoki, pulpity nawigacyjne i PowerBI w Microsoft Dynamics 365

Opublikowany
8.7.2020
Raportowanie w CRM – Widoki, pulpity nawigacyjne i PowerBI w Microsoft Dynamics 365

Planowana sprzedaż i jej realizacja. Rozwiązane sprawy w tym tygodniu. Odebrane telefony w naszym Call Center. Codziennością naszej pracy jest nieustanne raportowanie, weryfikacja celów i wskaźników, które zdefiniowaliśmy jako kluczowe. Te, które weryfikują, jak „idzie” nasz biznes. Pomocną dłoń wyciąga w tej sytuacji Microsoft Dynamics 365, który pomoże nam śledzić i zaraportować niemalże wszystko, w dogodnej dla nas formie.


Widoki oraz Excel

Pierwszym, podstawowym i zdecydowanie niedocenianym narzędziem raportowania w systemie Microsoft Dynamics 365 są po prostu… widoki. Tak, dobrze skonfigurowane i właściwie filtrowane listy naszych wpisów do systemu CRM, potrafią dać nam ogromną biznesową wartość raportową. Przykład? Już z samego widoku możemy wyciągnąć informację ilu Klientów z potencjałem VIP zarejestrowaliśmy w systemie w tym miesiącu lub ile szans sprzedażowych i z jakim prawdopodobieństwem wpisali nasi handlowcy do CRM-a w mijającym tygodniu.

Raportowanie w CRM – Widoki, pulpity nawigacyjne i PowerBI

Microsoft Dynamics 365 pozwala na niezwykle szerokie manipulowanie kryteriami, tworząc dedykowany widok zestawu danych. Możemy zatem korzystać z przedziałów czasowych, takich jak ubiegłych X dni, tygodni, miesięcy czy lat, następnych X dni, tygodni, miesięcy czy lat. Możemy posługiwać się latami obrachunkowymi, zdefiniowanymi zgodnie z rozliczeniowymi założeniami w naszej firmie i wiele więcej. W zakresie informacji liczbowych możemy tworzyć przedziały od – do, generując tym samym widoki potencjałów klientów, szans sprzedażowych czy ofert. Możemy posługiwać się kategoriami, na przykład priorytetem naszych zgłoszeń, budując widoki raportowe rozwiązywanych spraw przez naszą obsługę klienta. Możliwości jest mnóstwo.

Dodatkowym atutem wykorzystywania widoków w Microsoft Dynamics 365 jest możliwość błyskawicznego zrzutu danych do Excela i prowadzenia dalszej analityki w tym narzędziu. Tabele przestawne czy wykresy w Excelu mogą być zasilane danymi z Dynamics w bardzo łatwy sposób. Kolejnym plusem, dla użytkowników posiadających wersję Excela Online, może być możliwość bezpośredniego otwierania danych w aplikacji Excel w przeglądarce, bez zrzucania ich na nasz komputer. W ten sposób dostęp do danych raportowych i plików mamy praktycznie na całym świecie i z poziomu każdego urządzenia.

Raportowanie w CRM – Widoki, pulpity nawigacyjne i PowerBI

Pulpity nawigacyjne

To najbardziej oczywisty sposób raportowania – po zalogowaniu do systemu powinny nam się pojawić informacje o tym, jak „nam idzie”. W zależności od tego, czy do CRM zagląda handlowiec, pracownik obsługi klienta, manager czy dyrektor sprzedaży, powinniśmy mu wyświetlić odpowiedni, satysfakcjonujący go zestaw danych raportowych. Tak, aby wiedział, nad czym należy pracować w pierwszej kolejności.

Microsoft Dynamics w sposób komplementarny adresuje ten problem. Pozwala na budowanie szerokiej gamy pulpitów nawigacyjnych, które w szybki sposób poinformują nas o najważniejszych wskaźnikach i wartościach w naszej firmie. Wykresy mogą składać się z wykresów, list, ale także z elementów z innych systemów. Pulpity w Microsoft Dynamics 365 mogą być interaktywne i pozwalać na zawężanie i filtrowanie kryteriów. Bardzo ważnym elementem jest fakt, iż takie pulpity mogą być tworzone i edytowane przez użytkowników i nie wymagają wiedzy informatycznej do zbudowania swojego własnego narzędzia do raportowania.

Raportowanie w CRM – Widoki, pulpity nawigacyjne i PowerBI

PowerBI

Ostatnim i zarazem najpotężniejszym narzędziem, jakie daje portfel produktów firmy Microsoft, jest rozwiązanie PowerBI (więcej o rozwiązaniu PowerBI TUTAJ). Będące komplementarnym, niezwykle elastycznym systemem do analityki biznesowej. Już jako samodzielny komponent daje nam gigantyczne możliwości zbudowania pełnego raportowania w naszej firmie. Ale w połączeniu z systemem Microsoft Dynamics 365, PowerBI staje się dopełnieniem raportowego obrazu całości działalności naszej organizacji. Aplikacje Sales, Customer Service czy Field Service z rodziny Dynamics 365 dają bowiem natywną możliwość umieszczania raportów rozwiązania PowerBI bezpośrednio w systemie CRM. Zamiast logować się do wielu aplikacji, szukać naszych raportów w mailach – wszystko mamy w jednym systemie, w którym pracujemy na co dzień.

Raportowanie w CRM – Widoki, pulpity nawigacyjne i PowerBI

Połącz wszystko i stwórz spójny obraz

Oczywiście największą korzyścią z posiadania wyżej wymienionych narzędzi, jest możliwość ich łączenia. Zatem możemy zbudować proste, funkcjonalne, statyczne raporty w widokach, dynamiczne na wykresach i pulpitach nawigacyjnych, zaś na to nałożyć jeszcze szczegółową analitykę z poziomu PowerBI. I wszystko to bezpośrednio z pudełka rozwiązania Microsoft Dynamics 365. Bez konieczności prowadzenia długotrwałych prac developerskich.

Poprzedni
Następny
Następny