Pulpit nawigacyjny to podstawowe miejsce startowe, „serce” każdego systemu CRM. Miejsce, od którego często nasi użytkownicy zaczynają każdy swój dzień zmagań z Klientami. Warto, aby było jak najbardziej przyjazne i dostosowane do rzeczywistych potrzeb naszych użytkowników. A zatem, najlepiej gdyby użytkownicy… zrobili go sobie sami.
W jednym z naszych wcześniejszych odcinków serii Out Of The Box omówiliśmy możliwości raportowe modułów CRM-owych aplikacji Microsoft Dynamics 365. Jak pewnie pamiętacie jednym z podstawowych narzędzi raportowania bieżącej pracy jest pulpit nawigacyjny. Pulpit, na którym umieścimy podstawowe i najważniejsze informacje, potrzebne użytkownikowi do rozpoczęcia pracy, realizacji codziennych zadań, czy weryfikacji bieżących celów. Często dashboardy te stają się zatem kluczową częścią właściwego wdrożenia systemu CRM. Muszą bowiem być przejrzyste, czytelne, a jednocześnie zawierać esencje do pracy dla wybranego użytkownika.
W związku z powyższym przygotowanie „idealnego” pulpitu nawigacyjnego staje się nie lada wyzwaniem. Okazuje się bowiem, że im dłużej nasi użytkownicy pracują w systemie CRM, tym bardziej sposób i metodyka ich pracy zaczyna się od siebie różnić. Potrzebują innych danych, wykresów, zestawień, czy widoków. Przygotowane pieczołowicie podczas inicjalnego uruchomienia naszego CRM, pulpity nawigacyjne przestają spełniać swoją funkcję. Stają się przestarzałe, nie nadążają za dynamiką pracy naszych użytkowników.
Tutaj z pomocą przychodzi nam jedna z domyślnych, podstawowych funkcji Microsoft Dynamics 365 CRM (we wszystkich modułach: Sales, Customer Service, Marketing, czy Field Service), czyli możliwość tworzenia własnych, zupełnie niezależnych od systemowych, pulpitów nawigacyjnych. A następnie uczynienie tych pulpitów nawigacyjnych pulpitami startowymi, od których będziemy każdego dnia zaczynać pracę. Ta jakże banalna z pozoru funkcjonalność daje naszym użytkownikom elastyczną możliwość kreowania swojego własnego środowiska działania w systemie CRM, a dzięki temu skutecznie niweluje frustrację, związaną z niemożnością dostosowania sobie podstawowych narzędzi pracy. Gwarantuję, że nic tak nie irytuje użytkowników, jak zestaw wykresów i raportów w CRM przygotowany dla nich bez zupełnego zrozumienia ich sposobu działania.
Warto również zauważyć, że próba stworzenia sobie takich pulpitów nawigacyjnych nie powoduje w żaden sposób „uszkodzenia” systemu, nie niszczy istniejącej, przygotowanej infrastruktury, czy mapy aplikacji – jest tylko i wyłącznie udoskonaleniem, które każdy użytkownik, wedle własnej woli, po chwili przeszkolenia może wykonać. Do czego wszystkich codziennych pracowników korzystających z Dynamicsa zachęcamy.