Dynamics for Sales czyli stary Dynamics CRM
O Dynamics CRM pisaliśmy na początku istnienia bloga. Dynamics for Sales jest w znaczącej mierze tym samym, czym był Dynamics CRM. Głównym zadaniem Dynamics for Sales jest zapewnienie użytkownikowi możliwości pracy z potencjalnym klientem i klientem. Moduł składa się z dwóch komponentów: Sprzedaży i Marketing.
Sprzedaż
Moduł sprzedażowy Dynamics for Sales odpowiada za zarządzanie danymi klientów (kontaktów) i firm (kont) i realizację procesu sprzedażowego (zarządzanie szansą sprzedaży, ofertą i zamówieniem), czyli wszystko to, o czym pisaliśmy we wpisie Jak CRM ułatwi Ci pracę? Pozwala na zarządzanie listą produktów i cenników – na budowanie relacji między produktami poprzez tworzenie rodzin i pakietów produktów.
Marketing
Niestety moduł marketingowy w Dynamics 365 nie różni się od modułu dostępnego w poprzednich wersjach systemu. Oferta Microsoft dla Działu Marketingowego opiera się w dużej mierze na umożliwieniu generowania list marketingowych w systemie na podstawie danych o klientach. Użytkownicy mogą wysyłać maile (indywidualnie i masowo), tworzyć szablony email – statyczne (niezmienne) i dynamiczne (personalizowane poprzez wykorzystanie danych o klientach), tworzyć kampanie marketingowe (czyli zestaw działań dysponowanych do innych użytkowników systemu) oraz monitorować efekty kampanii i wykorzystany budżet.
Co zyskacie?
Zastanawiacie się jaka będzie wartość dodana z Dynamics for Sales? Wyobraźcie sobie, że przychodzicie rano do pracy, robicie sobie kawę, rozmawiacie ze współpracownikami o najnowszych wydarzeniach i idziecie do swojego komputera. Logujecie się do systemu Dynamics i o 9:00 rano wiecie:
- Że macie spotkanie za 3 dni z klientem we Wrocławiu i musicie się do niego przygotować,
- Że trzech potencjalnych klientów napisało maila z prośbą o próbki produktu,
- Ile w tym miesiącu musicie jeszcze sprzedać, aby zdobyć premię,
- Jaka była reakcja klientów na kampanię marketingową.
Wszystko jest na wyciągnięcie ręki w systemie. Dynamics for Sales pozwala Wam na zarządzanie swoimi celami sprzedażowymi, na monitorowanie wszystkich działań i kontaktów z klientem i na zarządzanie zespołem i przydzielaniem zadań. A przede wszystkim gromadzi dane. Nigdy nie zginie Wam żaden email (o ile zawczasu zintegrujecie skrzynkę z systemem). Nigdy nie zginą Wam informacje o kliencie, który dokonał pojedynczego zakupu 5 lat temu. I nigdy nie zapomnicie, że macie ważną telekonferencję.
Więc rano usiądziecie do systemu i zobaczycie, że jeśli klient z Wrocławia wybierze Waszą ofertę i uda Wam się zaoferować mu do tego jeszcze jakiś produkt komplementarny, to na koniec miesiąca otrzymacie premię dla najlepszego sprzedawcy. I koleżanka obok będzie musiała obejść się smakiem, trzeci miesiąc z rzędu!
Niestety, jeden z potencjalnych klientów chcę próbkę produktu, którego już nie sprzedajecie, ale system podpowie Wam jaki produkt substytucyjny możecie zaoferować. Wystarczy tylko napisać maila do niego (najlepiej korzystając z gotowego szablonu) z informacją o braku próbki i możliwości wysłania innej, równie dobrej jeśli nie lepszej.
A co do kampanii marketingowej – okazała się być bardziej skuteczna niż zakładaliście. Pojawiło się kilku gorących potencjalnych klientów. Teraz tylko musicie podzielić się w zespole zadaniami i skontaktować z nimi, przedstawić ofertę, porozmawiać o potrzebach i może uda się zdobyć kolejną premię.
Praca Działu Handlowego po wdrożeniu systemu stała się o niebo łatwiejsza i przyjemniejsza.
A o tym, co zrobić kiedy klient wysyła zażalenie albo oddaje produkt do serwisu opowiemy Wam w następnym wpisie.